مانور نظامی مشترک قطر، امریکا و ترکیه

© REUTERS / Fadi Al-Assaadمانور نظامی مشترک قطر، امریکا و ترکیه
مانور نظامی مشترک قطر، امریکا و ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع قطر اعلام کرد که در صورت لغو نشدن تحریم‌های عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه کشورش، دوحه به مکانیزم های قانونی بین‌المللی رجوع خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در مصاحبه با شبکه خبری روسیا الیوم گفت: کشورهایی که قطر را محاصره کردند غافلگیر شدند وقتی دیدند هزاران تن از شهروندانشان که در قطر کار می‌کنند، درس می‌خوانند و اقامت دارند آنها هم به خاطر تحریم‌ها متضرر شده‌اند. این کشورها فراموش کردند که آمریکا کشوری با نهادهای مختلف است و توئیت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور همواره موضع رسمی آمریکا نیست.
وی تحریم‌ها را خنجر زدن از پشت به دوحه بعد از استقبالی دانست که از تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در نشست ریاض با ترامپ شده بود. خالد بن محمد العطیه تأکید کرد: واشنگتن جایگزینی برای پایگاه آمریکایی"العدید" در قطر نخواهد یافت.
وی اعلام کرد که به زودی مانور نظامی مشترکی بین نیروهای قطری، آمریکایی و ترکیه‌ای برگزار خواهد شد.
العطیه گفت که عقب‌نشینی کشورش از ائتلاف عربی خواست دوحه نیست. وی گفت: از ما خواستند که عقب‌نشینی کنیم. ما پیشنهاد راهکار سیاسی برای حل بحران یمن دادیم و از منظر اینکه "به برادرت یاری برسان چه ظالم است چه مظلوم" وارد ائتلاف شدیم.
وی درباره روند جنگ یمن و پیامدها و هزینه آن صحبت کرد و گفت: راهکار سیاسی تنها راه برای پایان بحران یمن است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала