ترامپ: به خاطر معادن در افغانستان می مانیم

© AP Photo / Rahmat GulIn this Monday, March 28, 2016 photo, Afghan businessmen check lapis lazuli in the city of Kabul, Afghanistan.
In this Monday, March 28, 2016 photo, Afghan businessmen check lapis lazuli in the city of Kabul, Afghanistan. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک،روزنامه‌ی نیویارک تایمز نوشته است که معادن افغانستان توجه دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا را به خود جلب کرده واین یکی از دلایل نگهداری سربازان امریکایی در افغانستان میباشد.

در حالی که «پولتیکو» اخیرا گزارش داده بود؛ ترامپ از امضای طرح اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان خودداری کرده است، اما این رئیس‌جمهور تاجر مسلک آمریکایی اذعان کرده که استفاده از منابع سرشار افغانستان می‌تواند توجیهی برای حضور آمریکا در این کشور باشد.
بر اساس گزارش این روزنامه، مشاوران دونالد ترامپ در باره‌ی استخراج منابع نادر زیرزمینی افغانستان که برای تولید ابزار فناوری جدید استفاده می‌شود، به او مشوره داده اند.
پیش از این، رییس جمهور غنی و دونالد ترامپ در این باره صحبت کرده اند و برای بررسی بیشتر، کاخ سفید یک نماینده‌ی ویژه به افغانستان خواهد فرستاد.
افغانستان از محدود کشورهایست که معدن‌های کمیاب زیرزمینی را در خود جا داده است.
این منابع طبیعی همواره به عنوان فرصت و یا هم چالش برای افغانستان تعریف شده و در مواردی در عمل هم چنین بوده است.
نیویارک تایمز گزارش داده که استیون فاینرگ، یک سرمایه دار میلیاردر امریکایی که به گونه‌ی غیر رسمی در باره‌ی افغانستان به ترامپ مشوره می‌دهد و مالک شرکت امنیتی- نظامی "دایناکورپ" است، نیز به معادن افغانستان چشم دوخته است.
وزارت معادن هرچند از جزیات تمایل امریکا برای سرمایه گذاری در معادن زیرزمینی کشور آگاه نیست، اما از علاقمندی امریکا در این زمینه استقبال می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала