بزودی حکم پیگرد قانونی جنرال دوستم صادر خواهد شد

© AP Photo / B.K.BangashАфганский генерал Абдул-Рашид Дустум
Афганский генерал Абдул-Рашид Дустум - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع در نهادهای عدلی و قضایی می‎گویند که قرار است در آیندۀ نزدیک دادگاه نخستین نشستش را در بارۀ هفت تن از محافظان جنرال دوستم، برگزار کند و در مورد این افراد حکم صادر کند. گفته می شود که این دادگاه حکم پیگرد قانونی جنرال دوستم را نیز صادر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، عبدالرشید دوستم، معاون نخست رییس جمهور و افرادش متهم استند که با احمد ایشجی، از رقیبان سیاسی آقای دوستم، بدرفتاری جنسی کرده اند.
به گزارش طلوع نیوز؛ این منابع می‎افزایند که تا کنون سه نشست مشورتی پیش دادگاهی برگزار شده اند و قرار است که به زودی در این باره نشست قضایی نیز در دادگاه ابتدایی برگزار شود.
در همین حال، احمد ایشچی که آقای دوستم را متهم اصلی می‎داند، می‎گوید با آن که دادستانی به نهاد های امنیتی دستور جلب متهمان این پرونده را داده بود، اما هیچ یک از متهمان در این نشست حضور نداشت.
آقای ایشچی در این باره بیان داشت: «دادستان موظف گفت کسانی که در این رابطه از خود تعلل نشان می‎دهند آن‎ها باید مجازات شوند، آدرس شان معلوم است. سر انجام قرار این شد که امر دستگیری شان را صادر کرد تا در محکمه بعدی حاضر ساخته شوند؛ در غیر آن، زمینۀ فیصلۀ غیابی را باید محکمه پیشنهاد کند.»
این منابع تأکید دارند که جنرال دوستم تا کنون به بازجویی در این باره حاضر نشده است، از همین رو در دادگاه نخستین قرار است قاضی حکم پیگرد قانونی آقای دوستم را نیز صادر کند.
دفتر رسانه های معاون نخست رییس جمهور در این باره چیزی نمی گوید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала