دیده بان حقوق بشر از برخورد پولیس فرانسه با مهاجرین کمپ " کاله" به شدت انتقاد کرد

© AFP 2023 / Bulent Kilicدیده بان حقوق بشر از برخورد پولیس فرانسه با مهاجرین کمپ " کاله" به شدت انتقاد کرد
دیده بان حقوق بشر از برخورد پولیس فرانسه با مهاجرین کمپ  کاله به شدت انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیده‌بان حقوق بشر امروز (چهارشنبه) از دولت فرانسه خواست تا خشونت علیه پناهجویان در کمپ کاله را متوقف کند. صدها تن از مهاجران و پناهجویان به رغم برچیده شدن چادرها در این کمپ موسوم به "جنگل" به آنجا بازگشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی موسوم به "شبیه زندگی در جهنم" نوشت، پولیس "مکررا" پناهجویان را به امید آنکه آنها از این شهر ساحلی خارج شوند، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.
دیده‌بان حقوق بشر بر پایه مصاحبه با حدود ۶۰ پناهجو و مهاجر در این ناحیه نوشت، پولیس از اسپری مرچ برای کودکان و پناهجویان بالغ که خواب هستند، استفاده و به صورت مداوم چادرهای خواب یا کیسه خواب‌ها و پوشاک آنها را مصادره می‌کند و گاهی آب و غذای آنها را هم از بین می‌برد.
مقام‌ها در وزارت کشور فرانسه و دولت منطقه‌ای هنوز واکنشی نشان نداده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: چنین اقداماتی نقض ممنوعیت رفتار غیرانسانی و برخورد تحقیرآمیز و نیز استاندارهای بین‌المللی عملکرد پولیس است. مقام‌های محلی و ملی باید فورا و به وضوح پولیس را به تبعیت از استاندارهای بین‌المللی در استفاده از زور و خودداری از رفتاری هدایت کنند که مانع از ارسال کمک‌ها می‌شود.
مقام‌های دولت فرانسه و آژانس‌های امداد برآورد می‌کنند، حدود ۶۰۰ پناهجو که از جنگ و فقر گریخته‌اند، در مناطق بندری شمال فرانسه مستقر شدند. اکثر آنها برای ورود غیرقانونی به انگلیس تلاش می‌کنند.
یکی از پناهجویان در این مصاحبه‌ها گفته است: از زمانی که سال گذشته کمپ‌ کاله را خراب کردند، دیگر جایی برای خوابیدن و یا غذا خوردن وجود ندارد. زندگی جهنم شده است.
این اتهامات علیه سوء رفتار پولیس فرانسه تاییدی بر گفته‌های سایر پناهجویان و نماینده انجمن‌های محلی است که ماه گذشته با رویتر گفت‌وگو کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала