امریکا برای خود -400 S را در خواست کرده بود

© Sputnik / Dmitry Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا برای خود -400 S را در خواست کرده بود
امریکا برای خود -400  S را در خواست کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انقره و مسکو که در حال مذاکرات برای سیستم های د فاعی هوایی S-400 میباشد گفتگوهاشان در این باره تا حدی به پیش رفته است.

هر دو طرف به تعدادی از راکتها و هزینه آن به چانه زنی های خود دوام میدهند. واضح است، که در این مورد هیچ مشکلی با پیمان اتلانتیک  شمالی وجود ندارد. به عبارت دیگر — عضویت ترکیه در ناتو — بدین معنی نیست که این کشور نمیتواند از سیاست های چند جانبه منجمله مسئله فروش اسلحه استفاده نکند. اما با توجه به این واقعیت که ترکیه عضو ناتو است، و در برابر شرق ایجاد شده، بانهم کشورهای غربی همه توجه خود را با ایالات متحده امریکا مبذول میدارند.

رئیس کمیته روسای ارکان ایالات متحده امریکا جوزوف دانفورد روز گذشته گفت "اگر ترکیه از روسیه سیستم دفاع هوایی S-400 خریداری نماید، این باعث نگرانی امریکا میگردد". اما تا کنون آنها این کار را انجام نداده است.

در این قسمت، مقاله نویس میلی التینوک Melih Altınok ادامه میدهد و سوال را طرح میکند.

ببخشید شما چرا انتظار میکشید اقای دانفورد؟ شما چه فکر میکنید، چرا ترکیه که از سال 1952 عضو ناتو است به چنین اقداماتی متوصل میشود و از روسیه سیستم دفاع هوایی S-400 خریداری مینماید در حالی که روسیه دشمن ناتو است، و شاید هم به دلیل موضع کشور شما باشد که در ترکیه حوادث 15 جولای در سال 2016 رخ داده است. این شما بودید و نه کشور روسیه بود که به افسران کودتایی در پایگاه های امریکایی در ترکیه حق پناهندگی دادید. شما به مظنون درجه اول گولن و طرفداران شان که در کودتا دست داشتند پناه دادید. و درحال حاضر شما برای جبیره کردن شکست خود ما را سرزنش میکنید. و ایا این شما نبودید که به شرق اجازه دادید تا نزدیک ترین متحد ناتو خود را در منطقه شرق میانه به تصرف خود در آورید. این درحالی است هنگامی که در ایالات متحده امریکا ترامپ به قدرت رسید، وعده سپرد که تمامی وزن های اضافی را که در دوره اوباما مانده شده بود از شانه خود دور می کند. اما هنگامی که او قدرت را تصاحب کرد این گونه سیاست در برابر ترکیه اتخاذ میگردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала