امریکا به دنبال صلح با طالبان است نه افزایش سربازانش

© AFP 2023 / Jimin LAIامریکا به دنبال صلح با طالبان است نه افزایش سربازانش
امریکا به دنبال صلح با طالبان است نه افزایش سربازانش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا به دنبال افزایش سربازانش در افغانستان نیست، بلکه می خواهد با طالبان در باره صلح مذاکره کند.

امریکا 600 خودرو زرهی به نیروهایش در افغانستان فرستاد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا 600 خودرو زرهی به نیروهایش در افغانستان فرستاد
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز از لورل میلر کارشناس بخش خارجی شرکت «RAND» و دیپلمات پیشین امریکا چنین نقل می کند: ایالات متحده امریکا به دنبال افزایش سربازانش در افغانستان نیست، بلکه می خواهد با طالبان در باره صلح مذاکره کند.

برای رئیس جمهور ترامپ هیچ راه آسانی در افغانستان وجود ندارد. بیرون شدن سریع نیروهای امریکایی از افغانستان به احتمال زیاد منجر به فروپاشی دولت افغانستان که عمیقا وابسته به پشتیبانی امریکا است، خواهد شد. افزایش تعداد نیروهای امریکایی هم دشوار است، به ویژه آن که در گذشته این کار چندان کاربردی نداشته است.

او می افزاید: افزایش تعداد اندک سربازان نزدیک به چند هزار گزینه مورد بحث است که این جز تلف کردن وقت چیزی دیگری نیست.

اما رئیس جمهور ترامپ می تواند، گفتگوهای صلح با طالبان را آغاز کند. این تنها راهی است که امریکا با تعداد اندک قوای نظامی از پیروزی نظامی طالبان جلوگیری کرده می تواند.

سیاست ایالات متحده امریکا حمله به خاطر صلح است. اما ایالات متحده امریکا هرگز به خاطر صلح از سیاست دیپلماسی و گفتگو که باعث موفقیت می شود، استفاده نکرده است.

طالبان خیلی وقت است که می خواهند با ایالات متحده امریکا مذاکره کنند، اما ایالات متحده از آنها می خواهند که با دولت افغانستان مذاکره کنند و طالبان دولت افغانستان را دولت دست نشانده می خوانند و از مذاکره با آنها خودداری می کنند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала