تحریم های امریکا علیه روسیه به خاطر دسترسی به بازار انرژی اتحادیه اروپا

© REUTERS / Maxim Shemetovتحریم های امریکا علیه روسیه به خاطر دسترسی به بازار انرژی اتحادیه اروپا
تحریم های امریکا علیه روسیه به خاطر دسترسی به بازار انرژی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحریم های جدید علیه روسیه بخشی از استراتژی ایالات متحده با هدف جایگزین روسیه به عنوان وارد کننده اصلی منابع انرژی به اتحادیه اروپا است.

به گزارش اسپوتنیک، جرالد سیلینتی تحلیلگر وال استریت و بنیانگذار موسسه تحقیقات موضوعات داغ به اسپوتنیک گفت:- "ما (امریکا) در حال پیشی گرفتن از روسیه و عربستان سعودی در حجم کل تولید نفت و گاز طبیعی هستیم و حالا امریکا می خواهد که فدراسیون روسیه و عربستان سعودی را از رقابت بیرون کند".

امریکا باید از تلاش برای مدیریت کل جهان دست بردارد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا باید از تلاش برای مدیریت کل جهان دست بردارد

او همچنین گفت: پشتیبانان تحریم ها تا هنوز این را در نظر نگرفته اند که این تحریم ها بر متحدان اروپایی آنها چه تاثیر می گذارد.

روز سه شنبه مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا لایحه تشدید تحریم ها علیه روسیه، ایران و کوریای شمالی را تصویب کرد. در حال حاضر این سند باید توسط مجلس سنا بررسی و تصویب و دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا آن را امضا کند.

لایحه جدید امریکا به رئيس جمهور این کشور اجازه می دهد، که تحریم ها علیه افرادی را که قصد سرمایه گذاری در ساخت و ساز خط لوله صادراتی روسیه بیش از 5 میلیون دالر در سال و یا1 میلیون دالر در یکبار به خاطر ارائه خدمات تکنولوژی این پروژه سرمایه گذاری کند، مورد تحریم قرار بدهد. در همین حال امریکا مخالفت های خود را با ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی-2» ادامه می دهد.

پروژه خط لوله گازی میان روسیه و آلمان موسوم به نورد استریم- 2 (جریان شمالی 2) که ظرفیت انتقال 55 میلیارد متر مکعب گاز در سال را دارد، سپتمبر سال گذشته به امضا رسید. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала