توافق فروشS-400 به ترکیه شکل گرفت

© Sputnik / Valeriy Melnikov S-400 Triumph (SA-21 Growler) air defense system setting up for launch. File photo.
S-400 Triumph (SA-21 Growler) air defense system setting up for launch. File photo. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده اردوغان گفت، مذاکرات برای فروش دستگاه راکتی اس-400 به ترکیه مراحل پایانی خود را طی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین سکرتر مطبوعاتی رییس جمهور ترکیه گفت، که مذاکرات برای فروش دستگاه راکتی S- 400 روسیه به ترکیه مراحل پایانی را پشت سر گذاشته و تنهاموافقه بر سر چند مورد کوچک باقی مانده است.
رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز سه شنبه در جلسه فراکسیون حزب حاکم عدالت و توسعه در انقره راجع به امضای سند خرید دستگاه راکتی اس — 400 از روسیه توضیحات داد. وی ابراز امیدواری نمود که این دستگاه را به زودی در کشور مشاهده کند و به کار تولید مشترک با روسیه مشغول شوند.
وی در عین حال توضیح نداد که چه وقت و تحت کدام نام سند به امضا رسید.
به گفته خبرگزاری "آنادولو" اردوغان اظهار کرد که مذاکرات به زودی تمام می شود. من این را دقیق می گویم. فقط باید چند نکته مربوط به قرارداد امضاء شود. شیمای مجموعی قرارداد تنظیم شده است.
کالین خاطرنشان کرد که دستگاه اس 400 روسیه یک سلاح دفاعی محسوب می شود، نه تهاجمی. هدف ما تهاجم نیست، بلکه جلوگیری از حملات احتمالی است.
خبرگزاری آنادولو به نقل از کالین می نویسد: «مواضع متحدین ترکیه از جمله امریکا به دلسردی عمیق انقره بسر رسیده است. این دولت ها گفته بودند که شرکای ناتو هستند، به همین خاطر باید یک سیستم مشترک دفاعی ایجاد کرد. من مخالفم. اما الگویی که انقره پیشنهاد می کند، استقرار سیستم دفاعی مستقل و دایمی است».
وی در ادامه تصریح کرد: « در جریان مذاکرات با مسکو و در دیدار اردوغان با ولادیمیر پوتین، این موضوع علنا مورد بحث قرار گرفت. طرف روسی مواضع را انقره تایید کرد. به عبارتی دیگر خرید دستگاه اس 400 به معنای صرف خرید یک سیستم دفاع ضد راکتی نیست، بلکه قرض گرفتن یک تخنیک دفاعی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала