آلمان در مورد افزایش تحریم ها علیه روسیه هشدار داد

© Flickr / Adam Wylesآلمان در مورد افزایش تحریم ها علیه روسیه هشدار داد
آلمان در مورد افزایش تحریم ها علیه روسیه هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه آلمان انتقاد شدیدی به تصویب طرح تحریم های جدید علیه روسیه در سنای آمریکا که به شرکت های آلمانی و اروپایی هم آسیب می رساند وارد کرده و خواستار سیاست هماهنگ در قبال روسیه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فردا نیوز، سنای آمریکا تحریم های جدید علیه روسیه را تصویب کرده است که این مسئله خشم سیاستمداران اروپایی از جمله زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان را به دنبال داشته است.

وی روزگذشته در گفتگو با هفته نامه اشپیگل تاکید کرد که حقیقت این است که ما اعمال برون مرزی تحریم های آمریکا علیه شرکت های اروپایی را به هیچ عنوان نخواهیم پذیرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم این مسئله را می داند. سیاست تحریم ابزاری برای حمایت از منافع صادرات ملی و صنعت انرژی داخلی نیست. حالا تصمیم با رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ است که چگونه به این روند ادامه دهد.

با تصویب طرح تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه در سنای آمریکا مانع دیگری بر سر راه اجرای این قانون برداشته شد. البته این طرح قانونی که در آن تحریم های جدید علیه ایران و کوریای شمالی هم در نظر گرفته شده است باید به امضای رئیس جمهور آمریکا هم برسد و اینکه آیا ترامپ این بسته را امضا کرده یا آن را وتو می کند هنوز مشخص نیست.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز چند روز پیش طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه کوریای شمالی را با ۴۱۹ رای موافق و فقط ۳ رای مخالف تصویب کرد.

این طرح نسخه اصلاح شده طرحی است که پیش از این با هدف تحریم ایران و روسیه در سنا تصویب شده بود.

گابریل همچنین پیشنهاد هماهنگی نزدیک و بر مبنای اعتماد با آمریکا در قبال روسیه را ارائه داد.

وزیر امور خارجه آلمان هنوز امید خود در این باره که تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه که بخصوص به بخش انرژی اروپا آسیب می رساند کنار گذاشته شود را از دست نداده است. وی در این باره گفت که ما از مدتها پیش در گفتگوهای خوبی در این باره با قدرت اجرایی آمریکا بوده ایم. ما در راستای تبلیغ برای همکاری با هم و اقدامات مشترک سست نمی شویم.

وی در واکنش به انتقاد آمریکا از اروپا مبنی بر اینکه اروپاییان اقدامات کمی در مسئله جنگ اوکراین انجام می دهند نیز گفت: ما می خواهیم بر درگیری ها در شرق اوکراین غلبه کنیم. ما در این باره توافق داریم که برای این منظور فشار سیاسی بر روسیه لازم است. این مقیاسی برای تحریم های اروپایی ما علیه روسیه و نه بیشتر و نه کم تر است.

وی حرکت رو به جلو در اجرای توافق مینسک را عاملی برای رفع تدریجی تحریم ها علیه روسیه دانست.

آلمان از مدتها پیش درباره تحریم های یکجانبه و بدون هماهنگی با اروپا علیه روسیه به آمریکا هشدار داده بود. اواسط جون هم وزیر امور خارجه آلمان و صدر اعظم اتریش در بیانیه مشترکی انتقاد شدیدی به طرح سنای آمریکا بری این منظور وارد کردند.

عرصه اقتصادی و سیاسی آلمان تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه را شدیدا مورد انتقاد قرار داده اند.

وزیر اقتصاد آلمان نیز درباره آسیب هایی که این تحریم ها می تواند به اقتصاد آلمان و اروپا بزند ابراز نگرانی کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала