جامعه جهانی در مبارزه با هراس افگنی کُند عمل کرده است

© AP Photo / John Minchilloجامعه جهانی در مبارزه با هراس افگنی کُند عمل کرده است
جامعه جهانی در مبارزه با هراس افگنی کُند عمل کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندۀ دایمی افغانستان محمود صیقل، در سازمان ملل می ‎گوید که جامعه جهانی در پیکار با هراس افگنی کُند عمل کرده است و تلاش‎هایی که در این راستا انجام داده اند بسنده نیست

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع، محمود صیقل نمایندۀ دایمی افغانستان در سازمان ملل که در یک نشست مجمع عمومی سازمان ملل در بارۀ پیکار با هراس افگنی جهانی سخن می زد، تأکید ورزید که به علت فعال بودن پناه گاه ‌های امن هراس افگنان در منطقه، وحشت و خون ریزی در افغانستان هر روز تکرار می ‎شود.
وی افزود: "میزان کنونی تهدید هراس افگنی در جهان، یک واقعیت را آشکار می سازد؛ این که پیکار جمعی جامعه جهانی در برابر هراس افگنی، در مقایسه به چالش رو به روی ما، کند، ناروشن و نابسنده بوده است".
وی در ادامه گفت: "آقای رییس! وحشت و خون ریزی در افغانستان، بسیار تکرار می ‎شوند و با استفاده از پناه‌ های امن هراس افگنان در منطقه ما، گسترش می یابند؛ پناه گاه هایی که گروه های تندرو را به میان می آورند، تمویل می کنند و سپس به کشورما برای هدف های شیطانی فرستاده می شوند."
محمود صیقل از طالبان، داعش، القاعده، لشکر طیبه، لشکر جهنگوی و جنبش اسلامی ازبیکستان به عنوان گروه هایی نام می برد که امنیت افغانستان را به چالش کشیده و نیز می گوید که نیروهای امنیتی با آن که با کمبودی منابع رو به روهستند، در برابر این گروه ها شجاعانه پیکار می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала