وزیر خارجه آمریکا: در مسایل مهم روی همکاری با روسیه حساب میکنیم

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaوزیر دفاع سابق آمریکا : تیلرسون ارتباط خاصی با روسیه ندارد
وزیر دفاع سابق آمریکا : تیلرسون ارتباط خاصی با روسیه ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا ریکس تیلرسن گفت ، ایالات متحده آمریکا در مسایل مهم جهانی روی همکاری با روسیه حساب نموده و امید وار است که تحریم های بیش از حد علیه روسیه لازم نخواهد بود .

به گزارش اسپوتنیک ، دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا به نقل از تیلرسن گفت، لایحه تحریم ها علیه روسیه ، که تقریبا به اتفاق آرا در کنگره آمریکا به تصویب رسید ، نشان دهنده تمایل آمریکایی ها میباشد که میخواهند بیبینند روسیه چه اقداماتی را برای بهبود روابط با ایالات متحده آمریکا انجام میدهد.


او خاطر نشان نموده گفت، ما امیدواریم که همکاری با روسیه در حل مسایل مهم جهانی ادامه پیدا کند و تحریم های وضع شده ضرورت اجرایی نداشته باشند.
وی همچنین خاطر نشان کرد که امریکا به جدیت با دوستان و شرکایش کار می کند تا روسیه ، ایران و کوریای شمالی زیگنال هایش را متوجه شوند.
روز پنج شنبه مجلس سنای امریکا مصوبه تحریم ها علیه روسیه، ایران و کوریای شمالی را تصویب نمود. پیش ازین اتاق نمایندگان مجلس کنگره امریکا سندی را با اکثریت آرا به تصویب رساند. روز جمعه در کاخ سفید اطلاع دادند که ترامپ این مصوبه را امضا خواهد کرد.
علاوه بر اینها مصوبه مذکور شامل تحریم های بیشتر علیه اقتصاد روسیه خواهد شد، اما عملا رییس جمهور امریکا قدرت لغو تحریم های جدید یا تحریم هایی که بدون تایید مجلس کنگره اعمال می شوند را نخواهد داشت.
به این ترتیب، قدرت تصمیم گیری و عملکرد رییس جمهور در سیاست خارجی کم می شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала