100 نظامی خارجی در غرب افغانستان مستقر شدند

© AFP 2023 / Romeo Gacad100 نظامی خارجی در غرب افغانستان مستقر شدند
100 نظامی خارجی در غرب افغانستان مستقر شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام امنیتی در ولایت فراه در غرب افغانستان اعلام کرد که حدود ۱۰۰ نظامی خارجی که بیشتر آنها ایتالیایی هستند در این ولایت مستقر شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مقامات افغان در ولایت فراه اعلام کردند که حدود 100 نظامی خارجی که بیشتر آنها ایتالیایی هستند به عنوان بخشی از ماموریت حمایت قاطع در این ولایت مستقر شده‌اند.
ناصرمهری سخنگوی والی فراه تصریح کرد که این نیروها به منظور حمایت از نظامیان افغان در این ولایت مستقر شده‌اند.
وی در ادامه افزود که این نظامیان خارجی از سربازان افغان در میدان‌های جنگ حمایت هوایی خواهند کرد.
سخنگوی والی فراه گفت: عملیات‌های تهاجمی در مناطقی که مخالفان مسلح فعالیت دارند بزودی با همکاری این نیروها صورت خواهد گرفت.
این در حالی است که قبل از این نیز به درخواست والی فراه، جنرال جان نیکلسون فرمانده ماموریت حمایت قاطع نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان از اعزام 200 نظامی ایتالیایی به این ولایت خبر داده بود.
با توجه به استقرار 100 نظامیان خارجی دیگر در فراه به نظر می‌رسد که تعداد نظامیان خارجی در ولایت فراه که عمدتا ایتالیایی هستند به 300 تن رسیده باشد.
ولایت فراه از ولایت‌های ناامن در غرب افغانستان محسوب می‌شود که با ولایت هلمند نیز همجوار است که سال گذشته بر اثر حملات گروهی طالبان تا سرحد سقوط پیش رفت.
گفته می‌شود که ‌در چند ماه اخیر شهرستان‌های پشترود و «بالابلوک» ولایت فراه حداقل بیش از ده بار مورد حمله مسلحانه مخالفان مسلح قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала