هشدار سازمان دیده بان حقوق بشر از صف بندی های قومی در بین مقامات افغانستان

© Photo / ارگهشدار سازمان دیده بان حقوق بشر از صف بندی های قومی در بین مقامات افغانستان
هشدار سازمان دیده بان حقوق بشر از صف بندی های قومی در بین مقامات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی حقوق بشر از برتری طلبی یک قوم خاص در اطراف اشرف غنی خبر داده اما تشکیل شورای ائتلاف نجات افغانستان را نیز برای تحقق اهداف شخصی دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، پاتریشیا گوسمن، یک تن از پژوهشگران ارشد دیده‌ بان حقوق بشر در نشست این سازمان گفت: "پس از انفجار چهارراهی زنبق در کابل، انفجار در مراسم خاکسپاری پسر معاون سنای افغانستان و کشتار معترضان کابل، صف بندی‌ های قومی در بین مقامات ارشد حکومت برجسته شده که این تقسیمات ممکن در بین نیروهای امنیتی افغانستان نیز شکاف خطرناکی را به وجود بیاورد".
گوسمن افزود: طولانی شدن بررسی‌های دولت ترامپ برای تعیین استراتژی در افغانستان به نظر می‌ رسد به این علت است که رئیس ‌جمهور آمریکا به افزایش اختیارات سربازان آمریکایی، حمایت و تجهیز نیروهای امنیتی افغان تمرکز کرده است.
این عضو ارشد دیده ‌بان حقوق بشر از دولت ترامپ انتقاد کرد که بجای تمرکز برمسائل نظامی باید برای ایجاد یک راهبرد سیاسی برای حکومتداری موثر در افغانستان که تنش‌ های قومی را کاهش دهد، تمرکز کرد که از دید این سازمان، این موضوع راه را برای پایان دادن به طولانی‌ ترین جنگ آمریکا در افغانستان هموار خواهد کرد.
این در حالی است که کشمکش‌ های اخیر میان اشرف‌ غنی و منتقدان به ‌ویژه ائتلاف نجات افغانستان با محوریت جنرال دوستم، محقق و عطا محمد نور باعث دو دستگی در مقامات ارشد حکومت وحدت ملی و احزاب سیاسی گردیده است.
سازمان بین‌ المللی هشدار داده است که اگر تنش‌ های قومی بین رهبران سیاسی افغانستان ادامه یابد احتمال می‌ رود که این تنش ‌ها دامن نیروهای امنیتی افغانستان را نیز گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала