گورکا: امریکا دیگر اشتباه گذشته اش را در افغانستان تکرار نمی کند

© AFP 2023 / Saul Loeb گورکا: امریکا دیگر اشتباه گذشته اش را در افغانستان تکرار نمی کند
گورکا: امریکا دیگر اشتباه گذشته اش را در افغانستان تکرار نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور افغانستان بر حمایت دولت ترامپ از حکومت اشرف غنی تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پنس معاون دونالد ترامپ در گفت‌وگویی از طریق ویدئو کنفرانس با اشرف غنی اعلام کرد که واشنگتن از دولت کابل حمایت خواهد کرد و دو کشور همچنان در موضوعات مختلف به همکاری ادامه می‌دهند.
طبق خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، در این گفت‌وگو درباره برنامه چهارساله امنیتی این کشور، مبارزه با فساد اداری و اصلاحات، مبارزه با تروریزم و امنیت منطقه بررسی شده است.
حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان گفت: مایک پنس در این گفت‌وگو از صلح و ثبات در این کشور اعلام حمایت کرده است.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حملات طالبان و برخی مخالفان دولت افغانستان تشدید یافته است و تعدادی از کارشناسان حضور آمریکا 16 ساله آمریکا در این کشور را شکست‌خورده عنوان می‌کنند.
از سوی دیگر، «سباستین گورکا» معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا گفته که برای دانستن پیروزی یا عدم پیروزی آمریکا در جنگ افغانستان باید به این پرسش پاسخ داد که دلیل اهمیت یافتن افغانستان برای آمریکا چیست و منافع ملی که واشنگتن را به کابل ارتباط داده کدام است؟
گورکا با اذعان بر اینکه آمریکا اشتباهات گذشته را تکرار نخواهد کرد، اظهار داشت که مشکل در 16 سال گذشته این بوده که آمریکا پس از سپری شدن هر 10 ماه، تعریف خود از پیروزی را تغییر داد.
وی که یکی از مشاوران تیم امنیت قصر سفید نیز هست در ادامه تصریح کرد: دولت ترامپ اکنون نمی‌خواهد سیاست بازنگری‌شده واشنگتن در قبال افغانستان را فاش سازد و یا در مورد پیامدهای احتمالی آن صحبت کند.
وی اظهار داشت: این اشتباهی است که دولت سابق در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» انجام داده بود و دشمنان و رقبای واشنگتن از اعلام پیش از موقع سیاست آمریکا در قبال افغانستان سوءاستفاده کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала