مبارزه جامعه جهانی در برابر تروریزم در افغانستان نامخشص است

© AP Photo / Maya Alleruzzoمبارزه جامعه جهانی در برابر تروریزم در افغانستان نامخشص است
مبارزه جامعه جهانی در برابر تروریزم در افغانستان نامخشص است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده افغانستان در سازمان ملل در مجمع عمومی این سازمان با انتقاد از بی‌توجهی جامعه جهانی به پدیده تروریسم اعلام کرد بخاطر وجود پناهگاهای امن تروریست‌ها در منطقه وحشت و خونریزی در افغانستان ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به از نقل از تسنیم، «محمود‌صیقل» نماینده افغانستان در سازمان ملل در مجمع عمومی این سازمان از کم‌کاری جامعه جهانی و سازمان ملل در مبارزه با تروریسم انتقاد کرد و خواستار مقابله جدی جامعه جهانی با پناهگاهای امن گروه‌های تروریستی در منطقه شد.
به گفته وی، میزان تهدید تروریزم در جهان این واقعیت را آشکار می‌کند که مبارزه جامعه جهانی در برابر تروریسم، در مقایسه به چالش رو به روی ما، کند، نامشخص و ناکافی بوده است.
نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل تصریح کرد که تروریست‌ها در پناهگاهای امن پرورش یافته و سپس به افغانستان فرستاده می‌شوند.
صیقل خطاب به سرمنشی عمومی سازمان ملل گفت: وحشت و خونریزی در افغانستان همیشه توسط تروریست‌هایی که در مراکز امن پرورش می‌یابند تکرار می‌شود، این مراکز تروریستی گروه‌های افراطی را بوجود می‌آورند، تجهیز می‌کنند و برای اهداف شیطانی به افغانستان می‌فرستند.
وی در ادامه از برخی گروه‌ها مانند داعش، القاعده، «لشکر طیبه»، «لشکر جهنگوی» و «جنبش اسلامی ازبکستان» به عنوان گروه‌هایی نام برد که وضعیت امنیتی در افغانستان را به چالش کشیده‌اند.
پیش از این نیز نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل، دولت ‌اسلام‌آباد را به حمایت از تروریزم متهم کرده و مراکز امن تروریستی در این کشور را باعث گسترش بحران ناامنی در افغانستان دانسته است.
اما نماینده پاکستان در سازمان ملل همواره اتهامات محمود صیقل را رد کرده و بر مبارزه پاکستان با تروریزم تاکید کرده است.
اخیرا برخی از مقامات آمریکایی نیز دلیل تداوم جنگ در افغانستان را حمایت دولت‌اسلام‌آباد از گروه‌های مخالف مسلح دولت کابل عنوان کرده‌اند که تعیین استراتژی موثر و کارامد توسط واشنگتن در افغانستان را به چالش کشیده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала