آغاز کار ساخت شبکه آبرسانی سولری در چخانسور

© Photo / دفتر رسانه‌های ننگرهارآغاز کار ساخت شبکه آبرسانی سولری در چخانسور
آغاز کار ساخت شبکه آبرسانی سولری در چخانسور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با تکمیل شدن پروژه ساخت شبکه آبرسانی سولری ولسوالی چخانسور هزاران نفر به آب آشامیدنی بهداشتی دسترسی پیدا خواهد کرد.

تظاهرات مردم نیمروز - اسپوتنیک افغانستان
تظاهرات مردم نیمروز
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، انجنیر محمد فرید عظیم رئیس اداره احیا و انکشاف دهات ولایت نیمروز می گوید: اين شبکه آبرسانى در مرحله نخست مرکز ولسوالى چخانسور و 19 قريه اطراف آن را زیر پوشش قرار مى دهد.

او در باره هزینه ساخت این شبکه آبرسانی چنین می گوید:- "طول اين شبکه  12  کيلو متر  بوده  که هزينه آن  12.4 ميليون افغانى است که از بودجه رياست احيا و انکشاف دهات پرداخت مى شود و قرار داد اين پروژه با شورا های انکشافی قريه عقد و بحش های تخنيکی آن توسط بخش خدمات انجنيری رياست احيا و انکشاف دهات به پيش برده مى شود".

در همین حال محمد سمیع والی نیمروز، ساخت این شبکه را بسیار مهم و ارزنده می داند و می گوید، مردم این مناطق با تکمیل این پروژه از آب بهداشتی مستفید می شوند.

نزدیک به 10 هزار نفر از مزایای این پروژه برخوردار می شوند.

محمد امید بلوچ سرپرست ولسوالی چخانسور گفت: از این پروژه انکشافی نزدیک به 10 هزار نفر برخوردار خواهند شد و در مرحله نخست چهار چاه عمیق در نزدیکی مرکز ولسوالی حفر و آب از این محل به خانه های نزدیک این منطقه انتقال داده می شود.

در مرحله دوم قراراست آب آشاميدنی از منطقه هليلی خاشرود که هم آب گوارا تر و هم زمين آن ارتفاعی بيشتر دارد به ولسوالی چخانسور انتقال گردد.

ولایت نیمروز از کم جمعیت ترین ولایت های افغانستان به شمار می رود که مساحت این ولایت 41005 کیلومتر مربع است و بیش از 149000 نفر جمعیت دارد.

رود هیرمند و دنباله آن به نام خاش رود به علاوه شاخه های هیرمند به نام های رام رود و سنا رود در این ولایت جریان دارند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала