پس از نواز شریف اکنون نوبت محاکمه زرداری است

© AP Photo / B.K. Bangashپس از نواز شریف اکنون نوبت محاکمه زرداری است
پس از نواز شریف اکنون نوبت محاکمه زرداری است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عمران خان در واکنش به عزل نخست ‌وزیر پاکستان به اتهام فساد، رای دادگاه عالی را امید جدید در این کشور دانست و خواستار برقراری دموکراسی واقعی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه گاردین نوشته است، عمران خان، رهبر حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان در جمع هزاران تن از حامیانش در اسلام ‌آباد گفت: ما از حکم قوه قضاییه سپاسگذاریم چرا که حکم آنها امید جدیدی برایمان ایجاد کره است.
اظهارات عمران خان در واکنش به عزل نواز شریف به اتهام فساد مالی گسترده مطرح ‌شد. براساس اسناد پاناما و تحقیقات انجام شده، دیوان عالی پاکستان در جولای 2017 از نواز شریف به عنوان نخست وزیر این کشور سلب صلاحیت کرد و به برکناری او رای داد. پس از صدور حکم دیوان عالی پاکستان، نواز شریف در تاریخ 28 جولای از سمت خود استعفا داد.
عمران خان از سال گذشته کمپینی را برای عزل شریف به راه انداخته بود و تجمع یکشنبه در واقع جشن موفقیتی با عنوان "روز شکرگزاری" بود.
عمران خان همچنین تاکید کرد: حاکمان پاکستان شبیه مافیایی هستند که از منافع شخصی خود به هر قیمتی حفاظت می‌ کنند. زمانی که تصمیم گرفتیم علیه نواز در پرونده پاناما اقدام کنید، همه می‌ گفتند این کار اشتباه است چرا که در گذشته افراد مقتدر و قدرتمند مورد محافظت قرار می‌ گرفتند. اما من امروز از آن دادگاه که امید جدیدی به مردم داد، قدردانی می‌کنم.
عمران خان همچنین به آصف علی زرداری، از رهبران حزب مردم پاکستان و رئیس‌ جمهوری سابق پاکستان هشدار داد که "اکنون بعد از شریف،‌ نوبت شماست."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала