جنرال امریکائی: با زور مرگبار پاسخ كورياي شمالي را ميدهيم

© REUTERS / KCNAراکت کوریائی شمالی
راکت کوریائی شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قومندان قواي هوایی آمریکا در اقیانوس آرام می‌گوید این کشور آماده است اقدام کورياي شمالی در آزمایش دومین راكت بالستیک قاره‌پیما را با استفاده از «زور مرگبار» پاسخ دهد.

به گزارش اسپوتنيك له نقل از تسنيم، یک جنرال ارشد آمریکایی گفته این کشور آماده است اقدام كورياي  شمالی در آزمایش دومین راكت بالستیک قاره‌پیما را فوراً با «زور مرگبار و قدرتمند» پاسخ بدهد.

طبق گزارش روزنامه دیلی‌میل، جنرال ترنس اوشونسی، قومندان  قواي مسلح هوایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت: «اگر ضرروت داشته باشد، آماده هستیم با استفاده فوری، مرگبار و قدرتمند از زور [نظامی]، در زمان و مکانی که خودمان انتخاب کنیم پاسخ بدهیم.»

«اوشونسی»، علی‌رغم این تصریح کرد که دولت آمریکا استفاده از دیپلماسی را ترجیح می‌دهد. وی گفت: «دیپلماسی کماکان در صدر [گزینه‌های ما] قرار دارد. ما متعهدیم به متحدان و ملت خودمان تعهد بی‌وقفه‌مان را نشان داده و همزمان برای بدترین پیشامد هم برنامه‌ریزی کنیم.»

اظهارات این جنرال آمریکایی در حالی مطرح شد که رسانه‌های خبری از پرواز دو بمب‌افکن سنگین مافوق‌صوت آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره، در واکنش به پرتاب راكت  «هوانسونگ — 14» توسط کوریائی شمالی خبر دادند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала