نکوهش حمله داعش بر سفارت عراق در کابل از سوی سازمان ملل و ناتو

© Photo / Naderiنکوهش حمله داعش بر سفارت عراق را در کابل از سوی سازمان ملل و ناتو
نکوهش حمله داعش بر سفارت عراق را در کابل از سوی سازمان ملل و ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زیمرمن: حمله بالای اماکن و کارمندان دیپلوماتیک، مخالف اصول حقوق بین الملل است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نماینده ارشد ملکی ناتو کورنلیوس زیمرمن، در افغانستان در بیانه ‌‎یی حملۀ انتحاری گروه داعش بر سفارت عراق در شهر کابل را شدیدأ محکوم نموده و آن را خلاف اصول حقوق بین الملل عنوان کرده است.
نمایندۀ ملکی ناتو در افغانستان، از نیروهای امنیتی افغانستان بخاطر اقدام سریع و قاطع شان برای مهار این حمله ستایش کرده است و گفته است که ناتو در تعهدات‎ اش برای ادامۀ حمایت از نیروها و نهادهای امنیتی افغانستان که در برابر تهدیدات داعش و سایر گروه های تروریستی مبارزه می کنند، باقی خواهد ماند.
برعلاوه معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان «یوناما» نیز در اعلامیه ‎یی گفته است که این حمله از سلسله حملاتی است که جامعۀ جهانی را هدف قرار داده، اما غیر نظامیان افغان را متأثر ساخته است.
تدامیچی یاماموتو، نمایندۀ خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گفته است که، من از اقدام فوری نیروهای امنیتی افغان قدر دانی می ‎کنم که جان بسیاری را نجات دادند.
چهار مهاجم انتحاری، حوالی ساعت یازده پیش از چاشت امروزبر سفارت عراق در جادۀ چهار راهی انصاری از مربوطات حوزۀ چهارم امنیتی کابل حمله کردند.
پس از نزدیک به پنج ساعت درگیری نیروهای امنیتی توانستند تمامی مهاجمان را از پا در آورند.
حمله بر سفارت عراق زمانی صورت می گیرد که یک هفته قبل نیز کابل شاهد یک حمله انتحاری مرگبار طالبان بود که در آن دست کم ۳۶ تن جان باختند و دها تن دیگر زخم برداشتند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала