انتقال تجهیزات نظامی امریکا به تفلیس

© AFP 2023 / PETRAS MALUKASانتقال تجهیزات نظامی امریکا به تفلیس
انتقال تجهیزات نظامی امریکا به تفلیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تجهیزات نظامی امریکا به منظور اشتراک در رزمایش نظامی چند ملیتی " شایسته شریک 2017" از مسیر غربی گرجستان به تفلیس انتقال یافت .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون " یک" گرجستان، تجهیزات نظامی امریکا به منظور اشتراک در رزمایش نظامی چند ملیتی " شایسته شریک 2017" از مسیر غربی گرجستان به تفلیس انتقال یافت. رزمایش نظامی 'شریک شایسته — 2017 ' ناتو روز یکشنبه طی مراسمی در پایگاه نظامی 'وازیانی' واقع در حومه تفلیس پایتخت گرجستان آغاز شد.
در این رزمایش نزدیک به دو هزار و 800 نظامی از گرجستان، آمریکا، انگلیس، آلمان، ترکیه، اسلوونی، ارمنستان و اوکراین حضور دارند.
همچنین در این رزمایش که در دو پایگاه نظامی گرجستان از جمله وازیانی و نوریو برگزار می شود ، برای نخستین بار از تانک های 'آبرامز'، خودروهای زره پوش ' برادلی ' و 'استرایکر' نیروی نظامی آمریکا و نیز هواپیماهای نظامی اس — 130 استفاده خواهد شد. این رزمایش تا تاریخ 12 اگست ادامه دارد. طوریکه انتظار می روود، در دومین روز برگزاری این رزمایش نظامی مایک پنس معاون اول رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار دو روزه به گرجستان سفر خواهد کرد.
گئورگی کویریکاشویلی نخست وزیر گرجستان طی سخنانی در مراسم آغاز این رزمایش، سفر مایک پنس را نشانه حمایت آمریکا از گرجستان عنوان کرد.
وزارت دفاع گرجستان اعلام کرد، رزمایش نظامی امسال بزرگتر و پویاتر نسبت به سال گذشته می باشد و تجهیزات مدرن امریکایی و اروپایی که با کمک مالی امریکا از طریق بندر پوتی تحویل گرفته شد، مورد استفاده قرار می گیرد.

رزمایش نظامی قبلی ناتو در سال های 2015 و 2016 میلادی در گرجستان برگزار شد.
تجهیزات در روز به بندر پوتی تحویل داده شد، تعالیم به طور کامل توسط طرف ایالات متحده تامین می شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала