شاهد خاقان عباسی صدراعظم موقت پاکستان شد

© AFP 2023 / Farooq NAEEM شاهد خاقان عباسی صدراعظم موقت پاکستان شد
شاهد خاقان عباسی صدراعظم موقت پاکستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از رد صلاحیت نوازشریف توسط محکمه عالی پاکستان، حزب حاکم شاهد خاقان عباسی را به عنوان صدراعظم موقت پاکستان انتخاب شد که سال‌ها دوست و همراه نواز شریف بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، شاهد خاقان عباسی پسر فرمانده سابق نیروی هوایی ژنرال خاقان عباسی است که حداکثر به مدت 45 روز صدراعظم پاکستان خواهد بود.
طبق گزارش تسنیم نیوز، این عضو ارشد حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف که سابقه دوستی 30ساله با صدراعظم خلع‌شده پاکستان را دارد در 27 سپتامبر سال 1958در شهر کراچی به دنیا آمده و اینک در آستانه 60سالگی است.
وی پس از آنکه تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در کراچی به اتمام رساند وارد دانشگاه لارنس در شهر مری شد واز آنجا بود که برای ادامه تحصیل به دانشگاه کالیفرنیا رفت.
او در سال 1985 با مدرک ماستری مهندسی برق به پاکستان بازگشت و وارد حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف شد.
شاهد خاقان عباسی پس از درگذشت پدرش اولین بار در سال 1988 میلادی از شهر راولپندی در انتخابات شرکت کرد و عضو پارلمان پاکستان شد، پس از آن طی دهه 90 میلادی دوبار دیگر توانست با پیروزی در انتخابات وارد پارلمان پاکستان شود.
او در سومین دوره عضویتش توانست به عنوان رئیس کمیته دفاع ملی پاکستان در پارلمان شود واز سال 1977 به عنوان رئیس شرکت هوایی بین المللی پاکستان موسوم به PIA انتخاب شد.
در سال 1999وقتی پرویز مشرف کودتا کرده و نواز شریف را بازداشت کرد شاهد خاقان عباسی نیز دستگیر شده و به مدت دوسال در زندان همراه نواز بود. او در سال 2001 تبرئه شده و آزاد شد.
وی در سال 2008 در انتخابات شرکت کرده و یک بار دیگر راهی پارلمان شد و از جانب صدراعظم سابق یوسف رضا گیلانی به عنوان وزیر تجارت پاکستان انتخاب شد.
شاهد خاقان عباسی؛ در سال 2008 میلادی از حزب مردم جدا شده وباز به آغوش مسلم لیگ شاخه نواز شریف بازگشت، و این باعث شد تا بار دیگر در انتخابات سال 2013 بتواند از طرف این حزب وارد پارلمان شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала