"تظاهرات میلیونی" امروز در مزار شریف و بازگشت جنرال دوستم به افغانستان + پخش زنده

© Photo / Youtube // AfghanPaperتظاهرات میلیونی امروز در مزار شریف و بازگشت جنرال دوستم به افغانستان
تظاهرات میلیونی امروز در مزار شریف و بازگشت جنرال دوستم به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی حزب جنبش ملی اعلام کرد که جنرال دوستم قرار است در طول چند روز آینده از ترکیه به کابل بازگردد و ائتلاف نجات افغانستان نیز رسما اعلام موجودیت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، بشیر احمد ته‌ینج سخنگوی حزب جنبش اسلامی گفت: با ورود جنرال دوستم رهبر این حزب قرار است ائتلاف نجات افغانستان در کابل رسما اعلام موجودیت کند.
وی در ادامه افزود این حزب آمادگی‌های لازم و تدابیر ویژه‌ای را برای بازگشت ژنرال دوستم به کابل درنظر گرفته است.
طبق گزارش تسنیم نیوز، بشیر احمد ته‌ینج اظهار داشت: دوستم تا یک هفته و یا ده روز آینده وارد کابل می‌شود که پس از ورود وی این ائتلاف رسما فعالیتش را در افغانستان آغاز خواهد کرد.ماه قبل نخستین خبر از توافق بین محقق، جنرال دوستم و عطا محمد نور برای این ائتلاف در ترکیه منتشر شده بود اما ائتلاف تاکنون به شکل رسمی در افغانستان اعلام موجودیت نکرده است.
همین اکنون تظاهرات میلیونی در شهر مزار شریف به منظور حمایت از ائتلاف نجات آغاز گردیده است.گفته می شود، هدف اصلی برگزاری این تظاهرات ایستادگی در برابر تک روی های ارگ می باشد. طبق گزارش رسانه های داخلی، استاد محمد محقق معاون دوم اجراییه به منظور اشتراک در این تظاهرات به مزار شریف رفته است.
شایان ذکر است، حدود یک ماه قبل از فرود طیاره حامل جنرال دوستم در میدان هوایی مزار شریف که از ترکیه به پرواز درآمده بود ممانعت صورت گرفت و طیاره معاون اول رئیس جمهور مجبور به فرود در ترکمنستان شد.
از سویی هم اخبار ضدو نقیضی از مداخله نیروهای ناتو در ممانعت از فرود این طیاره منتشر شد که از سوی سخنگوی ماموریت حمایت قاطع تکذیب شد.
گرچه این گزارش هنوز تایید نشده، اما ممکن است یکی از دلایل بازگشت دوباره جنرال دوستم به کابل نیز به این موضوع مرتبط باشد.
قبل از این روزنامه چاپ کابل گزارش داده بود که این ائتلاف با ورود جنرال دوستم به مزار قصد راه‌اندازی خیزش‌های مسلحانه علیه حکومت را دارد که اشرف غنی با همکاری نیروهای ناتو مانع فرود طیاره در مزار شد که این موضوع از سوی سخنگوی جنرال دوستم به شدت تکذیب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала