با وجود مصرف میلیون دالر بازهم اکثر مناطق افغانستان در کنترول طالبان است

© REUTERS / Stringer با وجود مصرف میلیون دالر بازهم اکثر مناطق افغانستان در کنترول طالبان است
با وجود مصرف میلیون دالر بازهم اکثر مناطق افغانستان در کنترول طالبان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره بازرسی عمومی آمریکا در بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» در گزارشی اعلام کرد، با وجود مصرف میلیون دالر بازهم اکثر مناطق افغانستان در کنترول طالبان قرار دارد و هر روز تولید مواد مخدر این در کشور روز به افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش سه ماهه اخیر اداره بازرسی عمومی آمریکا در بازسازی افغانستان آمده است، ایالات متحده در مورد محاسبه پرداخت صدها میلیون دالر برای حمایت از دولت افغانستان موفق نشده است، در حالیکه تولید تریاک در این کشور در ظرف یکسال دو برابر شده است.
ایالات متحده طی 15 سال گذشته بیش از 714 میلیارد دالر صرف حمایت از دولت های افغانستان، تقویت نیروهای مسلح و ساخت زیر بناهای کشور کرده است، اما با توجه به فرهنگ رشوت و فاقد نظارت ایالات متحده در منطقه، نتایج رضایت بخشی به دست نیامده است.
طبق گفته سرمفتش اداره بارزرسی عمومی امریکا در افغانستان (سیگار)، علیرغم هزینه های زیاد ایالات متحده، توازن میان دولت افغانستان و گروه های مسلح که با آنها مبارزه می کنند، از سال 2016 متوقف مانده است. شصت درصد کل نواحی کشور تحت کنترل دولت و 40 درصد باقیمانده تحت کنترل طالبان یا سایر گروه های مسلح دیگر میباشد.
در این گزارش ذکر شده است، سازمان ملل از تاریخ 1 مارچ تا 31 می سال 2017/ 6252 حوادث امنیتی را ثبت کرده و این ارقام 21 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است.
علاوه براین، از تاریخ 1 جنوری تا 8 ماه می سال 2017، 2531 نیروی نظامی افغان در عملیات های نظامی کشته و 4238 نظامی دیگر زخمی شدند.
بر اساس داده‌های سیگار، روزانه حدود 20 سرباز و افسر پولیس در افغانستان کشته می شوند. فرماندهان و مقامات آمریکایی تاکنون چندین بار در خصوص تلفات شدیدی که نیروهای امنیتی افغانستان در مقابله با تروریستهای طالبان متحمل می شوند، هشدار داده اند. بیشتر این تلفات هم مربوط به پایگاه‌های نظامی بازرسی آسیب‌پذیر آنهاست.
هفته گذشته، بر اثر حمله تروریستهای طالبان به یک پایگاه نظامی و بازرسی نیروهای امنیتی افغانستان در قندهار، 30 سرباز افغان کشته شدند.
در گزارش سیگار همچنین آمده است: تروریستهای طالبان 11 منطقه افغانستان را کنترل می‌کنند و بر 34 بخش دیگر هم نظارت دارند. دولت افغانستان هم در حال حاضر 59.7 درصد از کل 407 منطقه این کشور را تحت کنترل دارد.
هم‌اکنون حدود 3 میلیون نفر (یک دهم جمعیت افغانستان) در مناطقی زندگی می‌کنند که تحت کنترل تروریست‌های طالبان قرار دارد. همچنین 21 میلیون نفر هم در مناطق تحت کنترل دولت افغانستان زندگی می‌کنند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала