وال استریت ژورنال: واشنگتن به عقب نشینی در افغانستان می اندیشد

© Fotolia / Garyوال استریت ژورنال: واشنگتن به عقب نشینی در افغانستان می اندیشد
وال استریت ژورنال: واشنگتن به عقب نشینی در افغانستان می اندیشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به اینکه طرح افزایش نیروهای آمریکایی در مقابله با پیشروی های طالبان موفق نبوده است، نوشت: مقامات واشنگتن به عقب نشینی در افغانستان می‌اندیشند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به اینکه طرح افزایش نیروهای آمریکایی در مقابله با پیشروی های طالبان موفق نبوده است، نوشت: مقامات واشنگتن به «عقب نشینی» در افغانستان می اندیشند.
مقام های فعلی و سابق دولت آمریکا به وال استریت ژورنال گفته اند قصر سفید نتوانسته درباره طرح اعزام ۳ هزار و ۹۰۰ نیروی آمریکایی به افغانستان به منظور مقابله با پیشروی‌های طالبان به توافق برسد، بنابراین اینک به این مساله فکر می‌کنند که اگر حضور نظامی آمریکا در افغانستان کاهش یابد، چه اتفاقی خواهد افتاد.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، در قصر سفید «شکافی عمیق» درباره حضور نظامی آمریکا در افغانستان وجود دارد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مشاوران ارشدش از اینکه بدون یک راهبرد روشن نیروهای بیشتری به افغانستان بفرستند، اکراه دارند.
به نظر می رسد دولت آمریکا از طرحی برای فرستادن چند هزار نیرو به افغانستان، افزایش فشار بر پاکستان به منظور مقابله با مامن‌های شبه نظامیان و همچنین کمک گرفتن از چین، هند و پاکستان در جهت رسیدن به توافق صلح منطقه ای حمایت می‌کند.
اما افرادی که از این بحث ها اطلاع دارند، می‌گویند که اجماعی در این زمینه وجود ندارد. بنابراین، اعزام نیروهای بیشتر برای کمک به دولت افغانستان و مقابله با پیشروی‌های طالبان را غیرمحتمل کرده است.
به گزارش وال استریت ژورنال، مقامات دولت با یک معما روبرو هستند: آنها می‌خواهند از تعیین ضرب الاجلی برای خروج نیروها پرهیز کنند اما درباره پذیرش یک تعهد ادامه دار جهت افزایش نیرو در این مناقشه مرگبار 16 ساله محتاط هستند.
درحالی که بحث‌ها در این زمینه متوقف مانده است، مقامات دولتی به «خارج کردن بخش زیادی از نیروهای آمریکایی» از افغانستان می‌اندیشند و بر یک «راهبرد ضدتروریزم محدودتر متمرکز شده اند تا به آمریکا اجازه دهد حضور نظامی خود را کاهش دهد».

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала