والی بلخ: حکومت نباید مانع آمدن جنرال دوستم به کشور شود

© عکس از صفحه عطا محمد نوروالی بلخ: حکومت نباید مانع آمدن جنرال دوستم به کشور شود
والی بلخ: حکومت نباید مانع آمدن جنرال دوستم به کشور شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطا محمد نور والی بلخ در نخستین همایش مردمی حمایت از "ایتلاف برای نجات افغانستان" در بلخ، خطاب به مردم گفت که به تعهد‌هایی که سپرده‌اند ادامه می‌دهند و "از هیچ چیزی نمی‌ترسند".

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک ، آقای نور در این همایش مردمی گفت: "ایتلافی که در حال شکل گیری است پاهای کج این حکومت مستبد را راست می‌کند."
او خطاب به ارگ نشینان گفت که در چند سال بعد در حکومت استقرار نخواهند داشت "تا زمانی که عدالت برقرار نشود و غرورشان را کنار نگذارند".
والی بلخ مدعی شد که ارگ نشینان "تفرقه افگنی" می‌کنند و حتا میان "قوم پشتون تفرقه افگنده‌اند"، او سپس از آنان خواست که از این کار دست بکشند.
در ادامه‌ی سخنرانی، آقای نور خواستار حضور "بی‌قید و شرط" جنرال دوستم در کابل و در وظیفه‌اش شد.
او با اشاره به حامیان خارجی حکومت گفت که مانند قبل از آنان حمایت می‌کنند، اما پول آنان در افغانستان "دزدی" می‌شود.
محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی حکومت و نماینده‌ی عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و برخی از عضوهای مجلس نمایندگان و سیاستمداران در همایش امروز "سه شنبه، دهم اسد" حضور داشتند.
آقای محقق گفت: "ما در پی براندازی نظام نیستیم."
او نیز خواستار آمدن جنرال دوستم به کابل شد، از حکومت مرکزی خواست که "مانع" آمدن او نشود و از امریکا و اتحادیه‌ی اروپا خواست که در این موضوع "مداخله" نکنند.
آقا محقق همچنین افزود که برای انتخابات آینده یک "یک جریان تعیین کننده" را ایجاد می‌کنند.
ارگ ریاست جمهوری تا اکنون در این مورد واکنش نشان نداده است.
اخیرن آقای نور، عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری کشور و محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی حکومت ایتلافی را زیر نام زیر "شورای عالی ایتلاف برای نجات افغانستان" ایجاد کردند که هنوز به گونه‌ی رسمی اعلام موجود نکرده است.
این ایتلاف، ضد حکومتی است که چندی پیش انتقاد مقام‌های ارشد حکومتی را مبنی بر اینکه کسانی که خود شامل حکومت هستند برضد آن ایستاده می‌شود، برانگیخت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала