واکسین ضد سرطان در روسیه ساخته شد

© Fotolia / CrevisРаковая клетка в организме человека
Раковая клетка в организме человека - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان سایبریا یک گزینه امیدوار کننده واکسین ضد سرطان را پیشنهاد نمودند .


به گزارش اسپوتنیک،به استناد ازمقاله منتشره در روزنامه شعبه اکادمی علوم سایبریا ، دانشمندان موسسه زیست شناسی کیمیا و طب بنیادی یک گزینه امید وار کننده برای کار اینده روی ایجاد واکسن ضد سرطان راارائه نمودند.
روزنامه اشاره می کند که این واکسین بر اساس سلولهای دندریتیک، که مشتق از مغز استخوان بوده وباعث تولید آنتی ژن میگردد ساخته میشود.
سلول های مذکور انتی ژن ها را جذب نموده و آنها را در داخل خود متغیر ساخته و به " T — لیمفوسیت ها " معرفی میکند و در مقابل لیمفوسیت ها را به فعال نمودن پاسخ سلول های ایمنی بدن " تحریک مینماید.
بنابراین سلول های T شروع به تشخیص سلول های خود از سلول های بیگانه یا سلول های آلوده به تومور میکند. این یک طریقه جدید ایجاد واکسن سرطان است که به نام سلول های درمانی یا ایمونوتراپی یاد میگردد.
روش های استاندارد ضد بیماری سرطان مانند — کیموتراپی یا شعاع درمانی با یک سلسله عوارض جانبی ،به عنوان مثال غیر جهت بودن اشعه به دلیل کشتن بافت های سالم بدن همراه میباشد.ایمونوتراپی یا سلول درمانی دارای چنین عوارض قوی جانبی نبوده و منابع خود را از ارگانیسم برای مبارزه با تومور های سرطانی انتشار میدهد و ویژگی های عمده را در تشخیص بیماری دارا میباشد.
به گفته دانشمندان روس واکسین جدید ضد سرطان روسیه اثر بسیار خوبی در تشخیص انواع غدد سرطانی از خود نشان داده و در اینده جلو رشد غدد گوناگون سرطانی را به خوبی خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала