سرمنشی عمومی سازمان ملل حمله بر مسجد هرات را محکوم کرد

© Sputnik / Michael Klimentyevسرمنشی عمومی سازمان ملل حمله بر مسجد هرات را محکوم کرد
سرمنشی عمومی سازمان ملل حمله بر مسجد هرات را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آنتونیو گوتریش سرمنشی عمومی سازمان ملل حمله بر مسجد شیعیان در ولایت هرات واقع در غرب افغانستان که منجر به کشته شدن 30 تن گردید، به شدت محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوتریش سرمنشی عمومی سازمان ملل حمله به مسجد شیعیان در ولایت هرات واقع در غرب افغانستان که منجر به کشته شدن 30 تن گردید، به شدت محکوم کرده و تسلیت خود را به مردم افغانستان ابراز داشت. در بیانیه سرمنشی عمومی سازمان ملل آمده است، " حملات هدفمندانه علیه غیر نظامیان، به طور آشکارا حقوق اساسی بشر و حقوق بین المللی بشردوستانه را نقض می کند".
گوتریش ضمن یاد آوری حمله تروریستی بر سفارت عراق در کابل که منجر به کشته شدن دو غیر نظامی گردید، بر احترام به مصونیت تأسیسات دیپلماتیک تاکید ورزید.
شایان ذکر است، که دو عامل انتحاری مجهز با واسکت های انتحاری، سلاح و بمب دستی شام روز گذشته به نمازگزاران در مسجد جوادیه واقع در منطقه بکرآباد از مروبوطات حوزه چهارم هرات حمله کردند.
ابتدا حمله کنندگان انتحاری با سلاح نمازگزاران را به هدف قرار دادند سپس شروع به پرتاب بمب دستی کرده و در اخیر جلیقه های انتحاری همراه شان را منفجر کردند. در نتیجه این حمله، دستکم 30 تن زخمی و 64 تن دیگر زخمی شدند.
تاکنون هیچ یک از گروه های تروریستی فعال در افغانستان مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала