"کابوس" های شبانه ترامپ با روسیه مرتبط است

© Sputnik / Vitaliy AnkovРоссийско-китайские учения "Морское взаимодействие-2015" во Владивостоке
Российско-китайские учения Морское взаимодействие-2015 во Владивостоке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک ، خبرنگار سی ان ان ، مفسر در امور بین المللی - دیوید اندلمان به این نظر است که دوستی چین و روسیه دلیل اساسی کابوس های شبانه ترامپ شمرده میشود .

به گفته وی، در رژه نظامی که به افتخار روز نیروی های بحری روسیه در سنت پتربورگ برگزار شد، اشتراک یک " مهمان مخوف" احتمالا جدید ترین پرابلم برای ترامپ در عرصه بین المللی خواهد شد.

اینجا مقصد نویسنده کشتی های چینایی است که بروز یکشنبه در بندر کرونشتات بعد از تمرینات مشترک بحری روسیه و چین در چارچوب این جشنواره وارد پتربورگ گردیده است. علاوه بر این، چین رژه خود را در پیکن نیز انجام داد.


به گفته نویسنده ، همه این "قدرتنمایی" — در پهلوی چالش های سوریه و کوریای شمالی ، تنها یک بخش از "درد سر " های ترامپ است. اندلمان میگوید چرخش چین به جانب روسیه اکنون پیامد های خوبی را برای ترامپ ارمغان نمیدهد.

اتحاد غیر منتظره ای این کشورها در زمینه فشار از جانب ترامپ نشان می دهد که این "درد سر " به زودی از بین نخواهد رفت.
از نظر نویسنده، پکن و مسکو "استقلال نویافته" شان را در مقابله با واشنگتن به نمایش میگذارند. پیونگ یانگ و دمشق در حال حاضر در این اتحادیه "دو وزنه تعادل بالقوه"برای تلاش امریکا جهت دخالت در امورداخلی این کشور ها بشمار میروند.

اندلمان میگوید، اکنون که روسیه بصورت محکم و پایدار به خود متکی شده و سرحد میان این دو کشور " روسیه و چین " 2615 کیلو متر محفوظ میباشد — پیکن تا چه حد به " درد سر " سازی برای ترامپ موفق خواهد شد؟
کارشناس معتقد است که رئیس جمهور ایالات متحده و کانگرس این کشور هنگام تصمیم گیری برای افزایش تحریم ها علیه روسیه و یا هم چین ، باید اتحاد این دو کشور را مد نظر بگیرند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала