تهدید های اصلی جهان کدام اند

عضو شوید
جهانیان در نظرسنجی های انجام شده در رابطه با تهدید های موجود ، داعش و تغییرات اقلیمی را در صدر تهدید های جهانی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، «موسسه پیو» واقع در واشنگتن، در بررسی‌های انجام شده خود در سی و شش کشور جهان به این نتیجه رسید که تهدید گروه تروریستی داعش با 62 درصد در صدر نگرانی‌های جهانیان قرار گرفته است.
در این نظر سنجی ها از شرکت‌کنندگان درباره هشت تهدید احتمالی مانند داعش، تغییرات اقلیمی، تهدیدهای سایبری، وضعیت اقتصاد جهانی، امور پناهجویان، میزان قدرت و نفوذ آمریکا، میزان نفوذ و قدرت روسیه و میزان نفوذ و قدرت چین سئوال شد و تهدید داعش و تغییرات اقلیمی به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم با 62 و 61 درصد قرار گرفتند.
حملات سایبری از سوی دیگر کشورها، مقام سوم را در این جدول بدست آورد. انتهای این جدول نیز میزان نفوذ و قدرت چین مشاهده می‌شود.
نکته ی جالب پژوهش مذکور این است که داعش صدر نشین تهدیدهای اهالی هجده کشور در اروپا، خاورمیانه، آسیا و آمریکا است.
به نوشته این موسسه آمریکایی، تهدید تغییرات اقلیمی در 13 کشور به طور عمده واقع در آمریکای لاتین «تهدید اصلی» نام گرفته شد.
نکته ی دیگر دید متفاوت مردم جهان به دیگر کشورهاست به طوریکه در ترکیه «نفوذ آمریکا» نگرانی نخست اهالی این کشور است. در کوریای جنوبی و ویتنام از بین هر ده نفر هشت تن «چین» را تهدید اصلی نامیدند.
در پولند نیز تهدید روسیه «حاد» تصور شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала