چرا امریکایی ها به شمال سوریه دلچسپی دارند ؟

© AFP 2023 / PETRAS MALUKASMembers of the US Army 1st Brigade, 1st Cavalry Division, unload heavy combat equipment including Bradley Fighting Vehicles at the railway station near the Rukla military base in Lithuania, on October 4, 2014
Members of the US Army 1st Brigade, 1st Cavalry Division, unload heavy combat equipment including Bradley Fighting Vehicles at the railway station near the Rukla military base in Lithuania, on October 4, 2014 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرگزاری " انادولو "ترکیه اطلاعات مربوط به محل موقیعت پایگاه های نظامی ایالات متحده در سوریه را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان معتقدند که این پایگاه ها باید به عنوان یک مرکز نظامی جدید برای حضور ایالات متحده در منطقه تبدیل شوند. این پایگاه جایگزین پایگاه انجرلیک ترکیه خواهد شد.
عضو پارلمان سوریه، نبیل تام ، به اسپوتنیک گفت که به این ترتیب آمریکایی ها می خواهند با حضور روسیه در سوریه مقابله نموده و به ایجاد یک "دولت مستقل کرد" کمک کنند. "این یک حمله علیه حاکمیت سوریه است. ایالات متحده همچنان به دنبال سیاست های تهاجمی خود در خاک سوریه است. "
نماینده پارلمان معتقد است که ایالات متحده در تلاش است تا در سوریه پایبند بماند و تلاش میکند تا از روسیه پیشی گیرد. با این حال، روسیه بر اساس موافقت نامه هایی که با رهبری سوریه به امضا رسیده است عمل می کند.
به نوبه خود، کارشناس ستراتیژیک نظامی سوریه، جنرال محمد ایزا اشاره کرد که "حضور آمریکایی ها در سوریه کاملا غیرقانونی است، و هیچ دلیلی برای این کار وجود ندارد ". جنرال گفت که آمریکایی ها اقدامات گروه های دینی، تروریستی و به اصطلاح مخالفان در سوریه را کنترل می کنند. که اینها کاملا متفاوت از اقدامات روسیه است.
واشنگتن دو پایگاه هوایی در مناطق تحت کنترل کردها تاسیس کرده که یکی از آنها مربوط به اکتبر سال 2015 در منطقه "رمیلان"واقع در شمال شرق ولایت حسکه است و دیگری مربوط به مارچ سال 2016 در روستای "خراب عشک" واقع در جنوب کوبانی است.
علاوه بر این، سه پایگاه دیگر در ولایت حسکه و سه پایگاه در شمال رقعه ذکر شده است. آژانس می نویسد: در دو پایگاه نه تنها آمریکایی ها ، بلکه ارتش فرانسه نیز فعالیت دارد. از سومین پایگاه برای انتقال تجهیزات به نیروهای کرد استفاده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала