واکنش سیف الاسلام قذافی در خصوص تحرکات جدید ایتالیا

© AP Photo / Ammar El-DarwishСаиф аль-Ислам Каддафи в Ливии
Саиф аль-Ислам Каддафи в Ливии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیف الاسلام قذافی »پسر معمر قذافی در خصوص تحرکات جدید ایتالیا گفت: ایتالیا علت اصلی ویرانی لیبیا است و هنوز هم به سواحل لیبیا به عنوان مستعمره خود نگاه می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه «الوطن» ، سیف الاسلام ، سیاست ایتالیا در خصوص لیبیا را استعماری و فاشیستی توصیف کرد و گفت آنها همچون گذشته لیبیا را مستعمره روم می دانند.
وی افزود: ایتالیایی ها همدلی و روابط دو کشور بر اساس اصل همسایگی را خراب کردند زیرا آنها به ناتو اجازه دادند از خاک و پایگاه های نظامی این کشور برای بمباران مناطق مختلف لیبیا استفاده کند، اکنون نیز آنها کشتی های خود را برای تحریک احساسات این مردم مجاهد و به دلیل رفتارهای غیر مسئولانه برخی مسئولان لیبایی به سمت لیبیا می فرستند.
سیف الاسلام قذافی فرزند دوم معمر قذافی و همسر دوم او، صفیه فرکاش متولد 5 جولای 1972 میلادی در منطقه باب‌العزیزیه در طرابلس است. او فارغ التحصیل مقطع دوکترا رشته اقتصاد از یکی از دانشگاه های انگلیس است.
دیوان بین‌المللی کیفری، حکم دستگیری معمر قذافی، سیف الاسلام و عبدالله سنوسی رئیس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق قذافی، به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت را صادر کرده بود.
سیف الاسلام در ماه نوامبر سال 2011در لیبیا دستگیر و زندانی شد و درجون 2017 اعلام شد سیف الاسلام قذافی عفو و از زندان آزاد شده است.
این روزها تحرکات سیف الاسلام بسیار افزایش یافته است.چند روز پیش مشاور رسانه ای وی اعلام کرد بزودی شبکه تلویزیونی تحت مدیریت سیف الاسلام در لیبیا آغاز به کار می کند.
هفته گذشته ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبیا گفت: سیف الاسلام یک شهروند لیبیایی است و می تواند در آینده سیاسی لیبیا نقش داشته باشد.
پارلمان ایتالیا دیروز (چهارشنبه) طرح مأموریت نظامی نیروی دریایی این کشور را در لیبیا تصویب کرد و پس از آن، نخستین کشتی نیروی دریایی ایتالیا پس از دریافت مجوز به سوی طرابلس حرکت کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала