هواشناسان: شاید در پایان قرن 21 جنوب آسیا دیگر قابل سکونت نباشد

© AP Photo / Marc Gallantهواشناسان: شاید در پایان قرن 21 جنوب آسیا دیگر قابل سکونت نباشد
هواشناسان: شاید در پایان قرن 21 جنوب آسیا دیگر قابل سکونت نباشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با افزایش دمای هوا و بالا رفتن شدید رطوبت سراسر هند و دیگر کشورهای آسیای جنوبی برای زندگی انسان ها نامناسب خواهد شد.

گرما در هند - اسپوتنیک افغانستان
هواشناسان: گرمای مرگباری در انتظار بشر است
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان در مجله Science Advances مقاله را منتشر کرده اند، که در آن از افزایش دمای هوا و بالا رفتن شدید رطوبت نقل شده است. این افزایش دمای هوا و بالا رفتن شدید رطوبت در سراسر هند و دیگر کشورهای آسیای جنوبی سبب می شود که دیگر این مناطق قابل سکونت نباشند.

الفاتح الطاهر از انستیتوی فناوری ماساچوست امریکا می گوید:- "در این منطقه حدود 1.5 میلیارد نفر زندگی می کنند که زندگی بسیاری از آنها به طور مستقیم وابسته به زمین های زراعتی شخصی آنها است. آنها باید هرروز مدت چند ساعت در زیر آفتاب روی این زمین ها کار کنند. این امر ساکنان آسیای جنوبی را در مقابل چنین تغییرات اقلیمی بسیار آسیب پذیر می سازد".
الطاهر و همکارانش خاطرنشان می سازند، که تقریبا سه چهارم ساکنان جنوب آسیا در چنان مناطقی زندگی می کنند که پس از صد سال برای زندگی نامناسب خواهد بود.
دانشمندان می گویند، دلیل چنین تغییرات بزرگ و جدی در آب و هوای آسیای جنوبی چند چیز از جمله هموار بودن زمین های این منطقه، بارش زیاد باران در فصل تابستان و رطوبت دائمی و زیاد و وجود تعداد زیادی از رودخانه ها در منطقه است. الطاهر تاکید می کند، که مبارزه با چنین عواقب گرمایش جهانی باید توسط خود ساکنان هند صورت بگیرد، که به موازات چین از جمله کشورهایی است که بیشترین مقدار گازهای گلخانه ای را وارد جو زمین می سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала