هیچ کسی حق ندارد دوستم را سلب صلاحیت کند

© Photo / Youtube // AfghanPaperعبدالرشید دوستم
عبدالرشید دوستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از حقوق‎دانان در کشور، در نشستی با استناد به قانون اساسی تأکید کردند که هیچ کسی حق ندارد معاون نخست رییس جمهور را سلب صلاحیت کند.

به گزارش اسپوتنیک،عبدالعلی محمدی، مشاور حقوقی پیشین رییس‎جمهور می‎گوید که چگونگی برگزاری دادگاۀ معاون نخست‎رییس جمهور متفاوت از شهروندان عادی است و دادگاه‎های عادی به پروندۀ آقای دوستم رسیده‎گی کرده نمی‎تواند.
آقای محمدی می‎افزاید: «رسیده‎گی به اتهام هایش مطابق به میکانیزم خاص باشد، قسمی‎که ماده 78 بیان می‎کند. چطور می‌شود که ما در مورد کسی که از او کرده بالاتر است بگویم نه این خارج از این است و مثل شهروند عادی باید محاکمه شود.»
اقای دوستم متهم است که احمد ایشچی، رقیب سیاسی اش را لت و کوب و سپس با وی بد رفتاری جنسی کرده است.
این درحالی است که حکومت پس از ادعای احمد ایشچی در بارۀ بد رفتاری جنرال دوستم و نگه‌ بانانش، پروندۀ او را در یک دادگاۀ زیر بررسی دارد.
احمد ایشچی در این باره می‎گوید: «به ما مهم ترین مسئله این است که محاکمه باید شود. مجرمین و جنایت کاران باید محاکمه شوند، این که در کدام محکمه و چگونه محاکمه می شود کار ارگان های عدلی و قضایی است.»
درهمین حال، برخی از حقوق‌دانان اجازۀ نشست ندادن به هواپیمای جنرال دوستم را در میدان هوایی مولاناجلال الدین محمد بلخی نیز خلاف قانون می‎دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала