دو سرباز امریکایی در افغانستان کشته شدند + ویدیو

© Flickr / Expert Infantryدو سرباز امریکایی در افغانستان کشته شدند
دو سرباز امریکایی در افغانستان کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون به طوری رسمی تایید کرد، که در حمله گروه طالبان در منطقۀ شوراندام مربوطاتی از مرکز ولایت کندهار، دو سرباز امریکایی کشته شده‌اند.

ناتو در قندهار مورد حمله قرا گرفت - اسپوتنیک افغانستان
ناتو در قندهار مورد حمله قرار گرفت
به گزارش اسپوتنیک، جیف دیویس سخن‌گوی وزارت دفاع امریکا پس از حمله گروه طالبان بر یک کاروان نیروهای امریکایی در ولایت کندهار می‌گوید، در این حمله دو تن از سربازان این کشور کشته شده‌اند.

گروه طالبان روز گذشته حوالی ساعت 11:00 پیش از چاشت با استفاده از یک موتر پر مواد انفجاری، زمانی‌که نیروهای خارجی به سوی میدان هوایی کندهار درحرکت بودند، حمله کردند، که در نتیجه آن چندین موتر از نیروهای خارجی نیز تخریب شده‌اند.

سخن‌گوی وزارت دفاع امریکا با وجود آن‌که در مورد جزئیات بیش‌تر این حادثه معلومات نمی دهد، از شمار زخمیان سربازان امریکا هم چیزی نمی گوید.

این درحالی‌ست که گروه طالبان اعلام کرده‌اند، که در این حمله، 15 تن از نیروهای خارجی کشته شده‌اند.

رسانه‌های محلی هم‌چنان در ولایت کندهار گزارش داده‌اند، این حادثه زمانی به وقوع پیوست که نیروهای امریکایی از مرکز کندهار به سوی میدان هوایی این ولایت در حرکت بوده و تلفات زیادی را در پی داشته‌اند.

گفتنی‌ست که این برای اولین‌بار نیست که کاروان نیروهای خارجی در افغانستان، مورد حمله گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند، پیش از این نیز، چندین تن از سربازان امریکایی در حمله‌های انتحاری گروه طالبان در کابل و شماری از ولایت های افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

در همین حال شبکه تلویزیونی ان بی سی گزارش می دهد، که در دیدار که دونالد ترامپ در ماه جولای با جنرالان امریکایی داشت، از وضعیت نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان خرسند نبود و همچنان پیشنهاد داد که جنرال جان نیکلسون باید از فرماندهی نیروهای امریکایی در افغانستان برکنار شود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала