نیویارک تایمز: چگونه امارات و قطر به خاطر طالبان باهم جنگیدند

© AFP 2023 / Mohammed Al-Shaikhنیویورک تایمز: چگونه امارات و قطر به خاطر طالبان باهم جنگیدند
نیویورک تایمز: چگونه امارات و قطر به خاطر طالبان باهم جنگیدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امارات متحده عربی کشور همسایه خود یعنی قطر را به خاطر پناه دادن سازمان های مختلف تروریستی از جمله «اخوان المسلمین»، حماس و طالبان افغانستان همیشه محکوم می کرد.

 

دفتر طالبان در قطر محل درآمد آن گروه است نه محل گفتگوهای صلح - اسپوتنیک افغانستان
دفتر طالبان در قطر محل درآمد آن گروه است نه محل گفتگوهای صلح
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، امارات متحده عربی کشور همسایه خود یعنی قطر را به خاطر پناه دادن سازمان های مختلف تروریستی از جمله «اخوان المسلمین»، حماس و طالبان افغانستان همیشه محکوم می کرد. قطر به طور خاص در سال 2013 اجازه گشایش دفتر سیاسی طالبان افغانستان را در دوحه داد.

در همین حال، نیویورک تایمز می نویسد، که این همه بسیار ساده نیست.
در آن زمان، مقامات امارات متحده عربی خود تلاش برای باز کردن دفتر طالبان در این کشور داشتند. پس از آن که قطر حاضر به گشایش دفتر برای طالبان افغانستان شد، حتی یوسف الطیبی سفیر امارات در واشنگتن یک تماس تیلیفونی از وزیر امور خارجه کشور متحده عربی دریافت کرد که در آن وزیر به سفیر می گوید، که طالبان تصمیم دارند دفتر خود را به جای امارات در کشور رقیب شان یعنی قطر باز کنند.
این خبر پس از آن پخش شد که هکرها ایمیل سفیر پیشین امارات در امریکا را هک و یک هکر ناشناس این خبر را در انترنت منتشر کرد.
در همین حال، پس از نشر این خبر میان متحدان واشنگتن در مبارز با گروه تروریستی داعش رقابت بیشتر در شرق میانه و کشورهای حوزه خلیح فارس و همسایه های ایران به وجود آمد. سپس در ماه جون کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و مصر پیوندهای دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع کردند. این کشورها قطر را به پشتیبانی از افراط گرایی اسلامی متهم کردند.
سفارت امارات متحده عربی در واشنگتن و وزارت امور خارجه امارات پس از منتشر شدن ایمیل های سفیر پیشین امارات اظهار نظر نکردند.
با این حال، نزدیک به سه تن از مقامات با نفوذ پیشین در ایالات متحده امریکا تایید کرده اند، که امارات متحده عربی در اصل می خواست که دفتر سیاسی طالبان در امارات باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала