آغاز جنگ داخلی در عربستان

© AFP 2023 / Mandel Nganآغاز جنگ داخلي در عربستان
آغاز جنگ داخلي در عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ساکنان شهر العوامیه عربستان از اوضاع فاجعه‌بار این شهر در پی تشدید حملات عربستان خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المنار، حدود سه ماه از تشدید حملات رژیم سعودی به منطقه شیعه‌نشین العوامیه در شرق این کشور می‌گذرد و در این مدت 26 تن به ضرب گلوله نظامیان سعودی کشته شدند.
برخی منابع از داخل شهر العوامیه از اوضاع فاجعه‌بار این شهر که رژیم سعودی قانون منع آمد و شد در آن وضع کرده است سخن می‌گویند.
از سوی دیگر شاهدان عینی می‌گویند که رژیم سعودی مانع جمع‌آوری اجساد شهدا از خیابان‌ها می‌شود و این در حالی است که در پی استقرار تک‌تیراندازان این رژیم بر پشت بام‌ها، امکان رفت و آمد در سطح شهر وجود ندارد.
برخی منابع حقوقی گفتند که رژیم سعودی از امدادرسانی به مجروحان و یا اعزام آتش‌نشان به مناطق و منازلی که در پی حملات این رژیم طعمه حریق می‌شوند، جلوگیری می‌کند.
یکی از زنان العوامیه که با دشواری موفق شده است از منزل خود خارج شود، از سه روز بی غذایی و حملات پیوسته رژیم سعودی به محله المسوره و سایر محلات العوامیه سخن گفت.
برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز تصویری از العوامیه قبل و بعد از وقوع حملات رژیم سعودی منتشر کرده‌اند که این تصاویر حجم خرابی‌های به بار آمده در پی این حملات را به روشنی نشان می‌دهد.
رژیم سعودی از چهارشنبه 20 ثور دور تازه‌ای از حملات خود به منطقه شیعه‌نشین العوامیه را آغاز کرده‌ است.
تاکنون صدها تن از اهالی العوامیه در پی ادامه حملات توپخانه‌ای نظامیان سعودی و قطع برق منازل از سوی این رژیم، به روستاهای مجاور پناه بردند.
شرق عربستان که منطقه‌ای نفت خیز، پالایشگاهی و در عین حال شیعه‌نشین است از سال 2011 میلادی در اعتراض به بی‌عدالتی و «توزیع ناعادلانه ثروت» صحنه اعتراض‌های شدید علیه خاندان آل سعود بوده است که رژیم سعودی این اعتراضات را سرکوب کرده است.
این رژیم همچنین شمار زیادی از شهروندان را بازداشت و آنها را به اعدام محکوم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала