هشدار مک کین به رهبران امریکا/ اوضاع افغانستان بدتر از عراق خواهد شد

© AP Photo / Matt Yorkهشدار مک کین به رهبران امریکا/ اوضاع افغانستان بدتر از عراق خواهد شد
هشدار مک کین به رهبران امریکا/ اوضاع افغانستان بدتر از عراق خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان مک کین، سناتور پرآوازۀ امریکایی در واکنش به احتمال برکناری جنرال نکلسن می‎گوید که مسؤول ناکامی امریکا در جنگ افغانستان ترامپ و اوباما هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازطلوع نیوز، شماری از سناتوران امریکایی هشدار می‎دهند که اگر به افغانستان توجه نشود، اوضاع این کشور ده برابر بدتر از عراق خواهد شد.
این سناتوران از اختلاف‎ها در ادارۀ ترامپ انتقاد می‏کنند و تأکید می ورزند که رییس‎جمهور ترامپ راهبردش را درباره جنگ افغانستان باید هرچه زودتر اعلام کند.
شک و تردید رییس‎جمهور امریکا دربارۀ جنگ افغانستان، راهبرد تازۀ امریکا را دربارۀ افغانستان، به تأخیر انداخته است و با گذشت بیش از شش ماه از آغاز حکومت ترمپ، این راهبرد هنوز هم نهایی نشده است.
به درازا کشیدن تصمیم ترامپ در این باره، سناتوران امریکا را نیز به ستوه آورده است.
لیندسی گراهام، سناتور امریکایی در این باره گفت: «اگر به توانایی‎های جنگ در افغانستان افزوده نشود، اوضاع بدتر خواهند شد نه خوب تر! آن‎چه را در عراق دیدید، ده برابر آن را در افغانستان رخ خواهد داد؛ افغانستان اکنون جایی است که هراس افگنی جهانی در آن در حال گسترش است. داعش که ما در تلاش نابودی آن استیم، اکنون در این کشور جای پا دارد.»
دو دسته‌گی مقام‌های بلندپایه امنیتی امریکا و مشاوران ارشد ترمپ دربارۀ جنگ افغانستان، سرقومندان اعلای امریکا را در یک دوراهی قرار داده است.
فرستادن نیروهای بیشتر به افغانستان و یا واگذاری جنگ به شرکت‎های خصوصی امنیتی؟
نشستی در همین باره در نزدهم ماه جولای در قصر سفید، به اندازه یی پرآشوب شد که ترمپ از وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش امریکا خواست تا برکناری جنرال نکلسن، فرمانده نیروهای امریکایی را در افغانستان، همچون یک گزینه در نظر گیرند.
هیتر ناورت، سخن‎گوی وزارت امور خارجه امریکا بیان داشت: «جنرال نکلسن مرد خوبی است و به کشور ما بسیار خدمت کرده است؛ ما به افغانستان و آن چه در این کشور رخ می‌دهد، بسیار اهمیت می‌دهیم و این کشور همچنان در محور توجه ما خواهد بود.»
اما، جان مک کین، سناتور پرآوازۀ امریکا، ترمپ و اوباما را مسؤول اصلی ناکامی جنگ در افغانستان می‎داند.
وی از ترمپ می خواهد که اختلاف ها در اداره اش را از میان بردارد و هرچه زودتر در بارۀ جنگ افغانستان تصمیم بگیرد.
مقام های بلندپایۀ امنیتی امریکا و نیز کسانی مانند جان مک کین و لیندسی گراهام خواهان فرستادن سه تا چهارهزار نیروی بیشتر به افغانستان استند، اما داماد و یک تن از مشاوران ارشد ترمپ، مخالف این کار استند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала