روسیه منبعد در مقابل تدابیر واشنگتن جدی پاسخ میدهد

© AFP 2023 / Nicholas Kammروسیه منبعد در مقابل تدابیر واشنگتن جدی پاسخ میدهد
روسیه منبعد در مقابل تدابیر واشنگتن جدی پاسخ میدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه حین ملاقات با تیلرسون وزیر خارجه امریکا وعده داد که منبعد در مقابل تدابیر واشنگتن پاسخ میدهد.

 وزیر خارجه روسیه بعد از نشست در مرکز فلیپین که غرض شرکت در گردهمائی انجمن کشور های جنوب شرق آسیا ئر عازم مانیل گردید، با وزرای خارجه چندین کشور ملاقات می نماید.

در روز اول کاری خود در فلیپین با وزرای خارجه ترکیه، چین و امریکا یک سلسله مذاکرات را انجام داد.

در جریان مذاکرات مسایل مختلف از تحریمات، راکت و منطقه کاهش تنش در سوریه گرفته تا بادنجان روی مورد بحث قرار گرفت.

موضوع جروبحث ها بین وزرای خارجه روسیه و امریکا روی روابط دو کشور بود، زیرا در هفته گذشته واشنگتن تحریمات وسیع را علیه روسیه اتخاذ کرد که منجمله مسایل صادارت نفت و گاز روسیه را نیز دربر میگرد. روسیه این اقدام امریکا را خشن، متکبرانه و آغاز جنگ تجارتی میداند و در مقابل آن تعداد پرسونل دیپلوماتیک سفارت امریکا در روسیه را کاهش داد.

لاوروف گفت که اقدام جدید امریکا علیه روسیه، ضربه محکم به همکاری های دو جانبه وارد نموده است.

او افزود: "طبعاً که ضبط غیر قانونی ملکیت دیپلوماتیک روسیه در امریکا نمی تواند بدون پاسخ باقی بماند. در آینده نیز به امریکا جدی پاسخ میدهیم. با این همه، اگر امریکا از جبهه گیری در مقابل روسیه امتناع ورزد، ما آماده عادی ساختن دیالوگ با واشنگتن هستیم".

لاوروف گفت: "در قدم اول ضرور است تا در عرصه امنیتی تفاهم وجود داشته باشد و ما در مورد ضرورت به عادی ساختن دیالوگ در مورد راکت های برد متوسط و کوتاه تاکید کردیم. من و وزیر خارجه امریکا دراین عرصه، همدیگر را درک کردیم و به کارشناسان را موظف خواهیم ساخت تا روی این مسایل تحقیقات نمایند".

عنقریب در سطح معاونین وزرای خارجه دو کشور مذاکرات در این عرصه صورت خواهد گرفت. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала