مذاکرات لاوروف و تیلرسون در مورد بحران سوریه

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف بر ضرورت تعهد سخت به حاکمیت وسلامت اراضی سوریه وقطعنامه های شورای امنیت که روند سیاسی را ایجاد کرد تاکید نمود

وزارت خارجه روسیه طی بیانیهء گفت که لاوروف با همتای امریکای اش رکس تیلرسون در حاشیه نشست "آسه‌آن" در پایتخت فیلیپین مانیل گام های بعدی حل وفصل بحران در سوریه از جمله توسعه توافق ایجاد مناطق کاهش تنش را مورد بحث وبررسی قرار داد.

در بیانیه آمده است، لاوروف طی دیدار تاکید کرد که تصمیم امریکا مبتنی بر اعمال تحریم جدید علیه روسیه یک حلقه جدید از زنجیر اقدامات غیر دوستانه که خطری علیه ثبات بین المللی تشکیل می دهد به شمار می رود. وی گفت ضریه سنگین به افق های همکاری دوجانبه را وارد کرده است.

وزاری امور خارجه روسیه و امریکا همچنین معتقدند که همکاری‌های دو کشور در عرصه سوریه باید ادامه پیدا کند. لاوروف در این خصوص گفت: «هر دو طرف امیدوارند که تماس‌های مسکو و واشنگتن برای حل و فصل مناقشه سوریه، چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ سیاسی، ادامه خواهد یافت.  تماس‌های دوجانبه در این زمینه هرگز متوقف نشده بود و نتیجه آن هم توافق مربوط به ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه است و اکنون نیز مذاکراتی پیرامون ایجاد منطقه کاهش تنش جدیدی در استان ادلب، جریان دارد که البته وضعیت آن پیچیده تر است.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала