طالبان کشتار غیرنظامیان شیعه در میزاولنگ را رد کرد

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudطالبان کشتار غیرنظامیان شیعه در میزاولنگ را رد کرد
طالبان کشتار غیرنظامیان شیعه در میزاولنگ را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان با رد اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر تلفات غیرنظامیان در «صیاد» اعلام کرد؛ کشتار غیرنظامیان شیعه در منطقه «میزاولنگ» حقیقت ندارد و تبلیغات حکومت افغانستان علیه طالبان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اخیرا برخی از رسانه‌ها از کشته شدن 40 غیرنظامی شیعه در منطقه «میرزاولنگ» شهرستان «صیاد» در ولایت سرپل توسط طالبان خبر داده‌اند.
گروه طالبان در واکنش به اخبار این رسانه‌ها در بیانیه‌ای کشته شدن غیرنظامیان در این منطقه را توطئه حکومت افغانستان علیه این گروه اعلام کرد.
در بیانیه‌ آمده است که پس از تصرف منطقه مهم میرزاولنگ توسط طالبان، والی سرپل در نشست خبری از کشتار 30 تا 40 غیرنظامی توسط این گروه خبر داد که حقیقت ندارد.
طالبان اعلام کرد که پس از تصرف این منطقه، اعضای این گروه در گردهمایی از مردم اعلام کردند که جان و مال و امنیت آنها محفوظ است.
در ادامه بیانیه‌ آمده است که حکومت افغانستان به دلیل موفقیت‌های میدانی طالبان، این گروه را هدف تبلیغات سوء قرار داده است.
این گروه همچنین با اشاره به اخبار کشتار پزشکان در شفاخانه ولسوالی «تیوره» ولایت غور نیز گفتند که این ولسوالی دوباره در کنترل نیروهای دولتی است اما هیچ اثری از تخریب شفاخانه و یا کشتار داکتران در این ولسوالی وجود ندارد.
در حالی که دولت پیش از این گفته بود شفاخانه تخریب شده است و پزشکان آن کشته شده‌اند.
در پایان بیانیه گروه طالبان آمده است که در درگیری بین نیروهای پلیس محلی و طالبان هیچ غیرنظامی کشته نشده‌اند اما 28 پلیس افغان در درگیری منطقه میرزاولنگ کشته شده‌اند.
ولایت سرپل از یک سال گذشته همواره شاهد حملات گروهی طالبان بوده و بویژه ولسوالی صیاد پیش از این نیز بین نیروهای امنیتی و طالبان دست به دست شده بود.
این ولایت دارای موقعیت مهم و استراتژیک است که به مخالفان مسلح دسترسی به مرکز شمال و غرب افغانستان را سهولت می‌بخشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала