روسیه برای خروج آمریکا از پیمان راکتی آماده می‌شود

© White House Photographic OfficeМихаил Горбачев и Рональд Рейган подписывают Договор о ликвидации ракет средней и малой дальности 1987
Михаил Горбачев и Рональд Рейган подписывают Договор о ликвидации ракет средней и малой дальности 1987 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک ،کارشناس روس در مورد خروج احتمالی آمریکا از پیمان نابود سازی راکت های دارای برد متوسط و کوتاه ابراز نظر نمود .

پروفیسور دانشگاه دولتی مسکو" لامانوسوف "، داکتر علوم سیاسی اندرئ مانیلا میگوید، آمریکا احتمالا بزودی از پیمان نابودسازی راکت های دارای برد متوسط و کوتاه خارج میشود. چرا که ایالات متحده بر این باور است که آنها دیگر بر این پیمان ضرورت ندارند.
به گفته اندرئ مانیلا این موضوع یک مشاجره نمایشی واضح با روسیه است و احتمال زیادی وجود دارد که این تهدید بالاخره تحقق یافته و آمریکا از پیمان نابودسازی راکتهای برد متوسط و کوتاه خارج شود. البته مسلما در صورت چنین سناریویی، مسکو «پاسخ متقارنی» به واشنگتن خواهد داد. ضمن اینکه روسیه دارای توان دفاعی کاملا قابل اطمینانی است تا این اقدام از آنسوی اقیانوس، باعث تحریک پذیری نشود و با آن با احتیاط و معقولانه برخورد کرد.
به گفته وی، آمریکایی ها مدتهاست در حال نقض مفاد پیمان فوق بوده و دقیقا راکتهای دارای برد متوسط تولید کرده و آنها را بعنوان راکتهای مورد استفاده در دستگاه های دفاع ضد راکتی در پایگاههای نظامی بحری خود و همچنین در خاک کشورهای اروپایی مستقر کرده اند که در صورت ضرورت به سرعت می توانند از حالت دفاعی به وضعیت تهاجمی تبدیل شوند.
در آمریکا تلاش می کنند مانع از تقویت مواضع روسیه شده و شرایطی بوجود آوردند تا این کشور به وابسته اقتصادی آمریکا تبدیل شود. ولی آنها موفق نخواهند شد مسکو را به این سمت سوق دهند. ما به درگیر شدن در مسابقه تسلیحاتی دیگری علاقه‌ای نداریم. ما در این زمینه پا جای پای اتحاد جماهیر شوروی نخواهیم گذاشت. البته کیفیت تامین امنیت روسیه حرفی کاملا جداگانه است.
رسانه های گروهی آمریکایی فعالانه موضوع امکان خارج شدن آمریکا از پیمان نابودسازی راکت‌های برد متوسط و کوتاه را بررسی می کنند، برای اینکه به عقیده آنها، روسیه اصول این توافقنامه دوجانبه را رعایت نمی کند.
در هر صورت حدس و گمان‌ها در مورد خروج آمریکا از پیمان نابودسازی راکت‌های برد متوسط و کوتاه هر روز بیشتر می شود. اگر واشنگتن واقعا دست به چنین اقدامی بزند، مسکو بدون اینکه تحت تاثیر این اقدام تحریک آمیز قرار بگیرد، به آن پاسخ‌های لازم را خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала