کارشناس: برای امریکا مساله ارسال سلاح مرگبار به کییف عملاً حل شده است

© AFP 2023 / Sam Yehکارشناس: برای امریکا مساله ارسال سلاح مرگبار به کییف عملاً حل شده است
کارشناس: برای امریکا مساله ارسال سلاح مرگبار به کییف عملاً حل شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیربیرت ماکماستیر (Herbert McMaster) مشاور رئیس جمهور امریکا بر خبر راجع به ارسال سلاح به کییف تبصره نموده است. سیاست دان ایوان میزیوخو از طریق امواج رادیو Sputnik اظهار عقیده نمود که واشنگتن برای ارسال نمونه های تخنالوژیکی عالی سلاح ضد تانک به نیروهای مسلح اوکراین آماده می باشد.

© Flickr / Defence Imagesکارشناس: برای امریکا مساله ارسال سلاح مرگبار به کییف عملاً حل شده است
کارشناس: برای امریکا مساله ارسال سلاح مرگبار به کییف عملاً حل شده است - اسپوتنیک افغانستان
کارشناس: برای امریکا مساله ارسال سلاح مرگبار به کییف عملاً حل شده است
قصر سفید با بلندبردن قابلیت محاربوی کییف علاقمند می باشد. این مطلب را جنرال هیربیرت ماکماستیر (Herbert McMaster) مشاور رئیس جمهور امریکا ضمن تبصره بر خبر راجع به اینکه پنتاگون به دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا ارسال مجتمع های راکتی ضدتانک «Javelin» به اوکراین سفارش نموده، اظهار داشته است.
ماکماستیر در مصاحبه با تلویزیون MSNBC خاطرنشان ساخت که امریکا همین اکنون از کییف حمایت میکند. به گفته جنرال، شکل کمک اهمیت ندارد و قصر سفید طرق مختلف چنین مساعدت را بررسی میکند.
موصوف گفت:«مساله اینست که اوکراین به کدام شکل حمایت نیاز دارد که با منافع ما مطابقت داشته باشد و با آرزومندی همگانی بر آن دست یافت، تا روسیه به فعالیت های بعدی در باره بی ثبات ساختن اوضاع مبادرت نه ورزد».
قبلاً تلویزیون NBC News به نقل قول از ماموران بلندپایه خبر داده بود که وزارت دفاع امریکا رسماً به قصر سفید ارسال نمونه های تخنالوژیکی عالی سلاح ضد تانک به اوکراین سفارش نموده است. صحبت بر سر ارسال مجتمع های راکتی ضدتانک «Javelin» به ارزش 50 میلیون دالر مطرح بحث می باشد. طبق معلومات تلویزیون، حالا مقامات امریکایی در این مورد فیصله اتخاذ میکنند که آیا به اوکراین مجتمع های راکتی ضدتانک ارسال کنند، یا میانجی ها را به این کار بگمارند و همچنان ارزیابی میکنند که آیا متخصصین امریکاییی میتوانند به نظامیان اوکراینی کار با راکت های ضدتانک «Javelin» بیاموزند.


سیاست دان ایوان میزیوخو در مصاحبه با رادیو Sputnik اظهار عقیده نمود که برای امریکا مساله ارسال سلاح مرگبار به کییف عملاً حل شده است.
ایوان میزیوخو گفت:«فکر میکنم که در روشنی تحریمات نو ضد روسیه واشنگتن، مساله راجع به ارسال سلاح امریکا به کییف، بشمول سلاح مرگبار، را میتوان تقریباً حل شده خواند. باید گفت که همچنان نمی توان این مساله را نیز مستثنی ساخت که واشنگتن همین اکنون بصورت علنی سلاح مرگبار را به نیروهای مسلح اوکراین ارسال میکند و در رسانه ها چنین معلومات وجود دارند. در امریکا حمایتگران تسلیحات در حکومت بسیار قوی اند، از همینرو نمی خواهم امکان صدور رسمی سلاح را به اوکراین مستثنی سازم. ازهمینرو واشنگتن و کییف معتقدند کا در عقد هرنوع موافقت نامه ها از طریق ارگان های دفاعی یکدیگر مختارند. ولی، واضحاً است که ایالات متحده امریکا صدور بالقوه تسلیحات را به اوکراین با توافقات مینسک مربوط نمی سازند و آنها را به هرشکل «پامال» و نقض مینمایند. ولی کییف به هیچ وجه قصد اجرای این توافقات را ندارد».

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала