واشنگتن با استقرار راکت ها در اروپا "بازی هستوی " خطرناک را پیش میبرد

© AP Photo / John McCutcheon واشنگتن بااستقرار راکت ها در اروپا "بازی هستوی " خطرناک را پیش میبرد
واشنگتن بااستقرار راکت ها در اروپا بازی هستوی  خطرناک را پیش میبرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا میتواند بر روسیه حمله ناگهانی هستوی انجام دهد، ابن مطلب را جنرال ویکتور پزنیهیر معاون رئیس اداره عملیات ستر درستیرروسیه بیان نموده است.

ا یالات متحده امریکا میتواند بر روسیه حمله ای هستوی ناگهانی انجام دهد. این مطلب را جنرال روسی ویکتور پوزنهار بیان داشته است. به گفته این جنرال روسی، پایگاه های دفاع راکتی امریکا د ر اروپا، وجابجا کردن کشتی های د فاع راکتی در ابهای دریا، واوقیانوس نزدیک به سرحدات روسی بیانگراین واقعیت است که ایالات متحده امریکا یک قدرت تاثیر گذار پنهان را ایجاد نموده که حمله هستوی ناگهانی را ممکن میسازد. این بدان معنی است که ایالات متحده امریکا از قرارداد محدود کردن راکت های برد کوتاه و متوسط (INF)، که توسط مسکو و واشنگتن درسال 1987 به امضا رسیده بود خارج شود.

اکنون کانگره امریکا د رحال اماده کردن لایحه است که برای امریکا اجازه میدهد که بطور یکجانبه از توافقنامه خارج شده و قابلیت ضربتی خودرا مدرنتر سازد.

یک د لیل برای آمریکایی ها به تجدید نظر در (INF)، (توافق برای ازبین بردن راکت های برد متوسط و کوتاه)- گفته میشود که گویا یک سلسله مقررات از سوی روسیه نقض میشود. بر اساس توافق، طرفین نمی تواند راکت های بالستیکی متوسط و کروز زمینی(1000- 5500 کیلومتر) و راکت های کوچک (500 — 1000 کیلومتر) را تولید ، تجریه ویا مستقر نمایند. در انزمان که پیمان INF بین ایالات متحده امریکا و اتحاد شوروی امضا شده بود اتحاد شوروی 1846 راکت برد متوسط وکوتاه داشت. امضای پیمان INF دستیابی یه موفقیت بود.

ولادیمیر د ورکین رئیس مؤسسه تحقیقاتی 4 وزارت د فاع که اثرات استفاده از سلاح های هستوی را مطالعه میکند می گوید، که راکت های امریکا یی پرشینگ-2 از المان به مسکو هفت — ده دقیقه پرواز کردند. این راکت ها با کلاهک هستوی مجهز بودند. وبرای مراکز قومانده اختصاص داده شده بود که باید ان را از بین ببرد.

امریکایی ها یک فرصت واقعی داشت که « خلع سلاح کننده ضربه » را وارد نماید. حتی به تعداد نامساویانه راکت های شوروی — امریکا منجر به امنیت جهانی جدی در جهان بود. اما امروز این بیلانس برای واشنگتن مناسب نیست.

تحلیگران امریکایی معتقد بودند که راکت کروز جدید روسیه P 500 گفته می شود که گویا بیش از 2.5 هزار کیلومتر پروازمیکند بنابراین این نوع راکت ها که در زمین مستقر می باشد در چوکات INF مجاز نیست.

همانطور که در مورد با "هکرهای روسی" و د خالت در انتخابات ایالات متحده، واشنگتن شواهد ومدارکی ازتخلف INF را ارائه کرده نتوانست. با این همه برخی به این عقیده است که مسکو نقض میکند وباید پاسخگو باشد.

وادیم کوزولیم استاد اکادمی علوم نظامی میگوید خروج واشنگتن از پیمان INF اجازه میدهد که راکت های برد کوتاه و متوسط در اروپا باز گردانیده شود وانهار در پولند، رومانیا و کشورهای بالتیک مستقر سازند، تا بتواند تمامی قسمت های روسیه اروپایی را تحت نظارت خود داشته باشد. این راکت از زمان فیر الی رسیدن به هدف چند دقیقه وخت در بر میگیرد. از این جهت این ویژه گی بطور کامل به نظریه امریکا تطابق میکند. « ضربه سریع جهانی » که به عنوان « حمله سریع جهانی » تر جمه شده است.

PGS با استفاده از سیستم های راکتی زمینی ودریایی، حمله راکتی گسترده را فراهم میکند. برعلاوه دراب های سرزمین ما زیر دریایی های هستوی اوهایو نز دیک میشود که هر کدام انها 154 راکت "تاماهاوک" Tomahawk دارا میباشد، وکشتی های Arleigh Burke که تاکنون 60 عرشه ان ساخته شده است مگر از 75 عرشه کم نخواهد بود. در هرکدام شان 90 BGM-109.مستقر است.

بگفته کارشناسان اغاز یک جنگ هسته ای بعید بنظر میرسد. واشنگتن میداند که تخریب بخش اروپایی روسیه کامیابی را به ارمغان نمی اورد.

پوتانسیل هسته ای اصلی کشور دراورال واقع در سایبریا است. برای ضربه زدن به این اهداف تنها می تواند از قطب شمال استفاده شود.مگر ورود برای کشتی های امریکایی درانجا مسدود است بخاطرکه پایگاه نظامی روسیه درانجا مستقر شده است.


با این وجود خارج شدن ازپیمان INF برای واشنگتن امکان فشاربیشتری بر مسکووارد میکند. ما باید برای پاسخ اماده باشیم وبرای برابری توازن قدرت راههای متفاوت جستجو کرد. درزمینه تحریم های اقتصادی و کاهش قیمت نفت می تواند یک افزار بسیار موثر برای تاثیر اقتصادی دشمن باشد. هر چه بود، اما این وضعیت به طور مستقیم منجر به جنگ سرد است.با توجه به جاه طلبی های واشنگتن اروپا دراین جا قربانی میشود، بخاطر که در قلمرو اروپا پایگاه نظامی ایالات متحده امریکا قرار دارد، وزرادخانه اتومی محافظه میشود.

واگر امریکا از INF خارج میشود امکان ان وجود دارد راکت های برد متوسط و کوتاه جابحا شود. د شوار است حدس زد که واکنش روسیه کجا تمرکز خواهد کرد برای واشنگتن ومتحدانش در اروپا، این موضوع چندان مورد توجه و د لچسپ نیست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала