هشدار شورای ائتلاف نجات افغانستان / حکومت وحدت ملی را فلج میسازیم

© عکس از صفحه عطا محمد نورعطا محمد نور
عطا محمد نور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای شورای عالی ائتلاف نجات هشدار دادند در صورتی که حکومت مرکزی به خواسته‌های این ائتلاف تن ندهد اعضای این ائتلاف برای فلج کردن حکومت برخی از ساختمان‌های حکومتی و فرودگاه‌های این کشور را کنترل خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "ویسا" ، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان اعلام کرد که در صورت عدم پذیرش خواسته‌های شورای ائتلاف نجات افغانستان، آنها با در اختیار گرفتن برخی از نقاط کلیدی ادارات دولتی، حکومت وحدت ملی را فلج خواهند کرد.
عطا محمد نور گفته است که به نظر اعضای این ائتلاف حکومت استبدادی است و ائتلاف ممکن است که برای وارد کردن فشار لازم برخی از ساختمان‌های حکومتی از جمله فرودگاه‌های بزرگ را در کنترل بگیرد.
وی از حکومت آمریکا نیز انتقاد کرده و گفت: از ائتلاف شمال استفاده ابزاری علیه طالبان کرده است و در حال حاضر در مقابل یک ائتلاف گسترده از 5 نفر انحصارگرا حمایت می‌کند.
از سوی دیگر ارگ ریاست جمهوری اتهامات شورای ائتلاف نجات را رد کرده است.
پیش از این نیز یک روزنامه چاپ کابل از احتمال کودتا توسط این ائتلاف با ورود جنرال دوستم به مزار شریف و ممانعت نیروهای خارجی از نشست هواپیمای حامل جنرال دوستم به دستور اشرف غنی خبر داده بود که از سوی سخنگوی حزب جنبش ملی اسلامی رد شد.
با این حال «بشیراحمدته‌ینج» سخنگوی جنرال دوستم قبل از این هرگونه اتهام براندازی و یا کودتا توسط اعضای این ائتلاف را به شدت رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала