داکتر عبدالله دلیل سری نگهداشتن خبر بازدید رئیس سی آی ای از افغانستان را توضیح داد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر داکتر عبدالله دلیل سری نگهداشتن خبر بازدید رئیس سی آی ای از افغانستان را توضیح داد
داکتر عبدالله دلیل سری نگهداشتن خبر بازدید رئیس سی آی ای از افغانستان را توضیح داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آقای عبدالله درحالی از دیدار «مایک پامپئو» رییس «سی آی ای» از افغانستان پرده بر می‎دارد که این دیدار برای چندین روز از رسانه ها سِری نگهداشته شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه می‎گوید که مایک پامپئو، رییس سازمان استخبارات مرکزی ایالات متحده امریکا (سی آی ای) هفتۀ پیش از کابل دیدار کرده است.
این مقام بلند پایۀ امریکایی همزمان با ادامۀ رایزنی‏های واشنگتن دربارۀ راهبرد تازه‎اش در افغانستان به کشور آمده است.
رییس «سی آی ای» که به ندرت به بیرون از امریکا سفر می‏کند، گفته می‎شود چند روز را در افغانستان سپری کرده و بدور از چشم رسانه‏ها با رهبران حکومت وحدت ملی در بارۀ اوضاع کشور گفت وگو کرده است.
عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی که در نشست شورای وزیران سخن میزد، در این باره بیان داشت: «در روزهای گذشته هیئتی از ایالات متحده امریکا آمده بودند، رییس سازمان استخبارات امریکا یا «سی آی ای» برای بهبود وضعیت سفر داشتند به افغانستان. ملاقات داشتند با رییس جمهور و همرای ما، در مورد تعهد ایالات متحده امریکا در ادامه همکاری های شان با حکومت افغانستان در عرصه های مختلف بحث ها صورت گرفت. در مورد تعدیدات که است، راه حل‎ها و همه از کوشش‎های مردم افغانستان و موقف مردم افغانستان، حکومت وحدت ملی در راستای تحقق اولویت های که در تأمین امنیت و ثبات درکشور و رفاه مردم حمایت خود را اعلام کردند.»
رهبران حکومت وحدت ملی در جریان همین هفته با مقام های وزارت خارجه امریکا نیز دیدار کرده اند- که در این دیدار دربارۀ چه گونه‎گی عملی شدن مواد توافق نامۀ امنیتی و کمک‎های بی درنگ برای رسیده گی به چالش‏های کنونی در افغانستان بحث شده است.
رییس اجراییه افزود: «هیئتی از وزارت خارجه امریکا آمده بودند و در مورد انجام تعهدات دو جانبه که بین دوکشور وجود دارد به اساس موافقنامه های قبلی و در مورد عملی شدن آن بحث هایی صورت گرفت و میکانیزمی ایجاد شد که کدام موافقت نامه تازه یا مسئله نوی، مطرح نیست.»
اما میرداد نجرابی، رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده‎گان به این باور است که افزایش ناامنی‌ها و کار روی راهبرد تازۀ امریکا برای افغانستان، پای این مقام‎های امریکایی را به افغانستان کشانیده است.
مقام‏های بلند پایۀ امریکایی درحالی از افغانستان دیدار می‎کنند که اعلام راهبرد تازۀ واشنگتن در افغانستان از بهر آن‏چه که وجود اختلاف‎ها میان شماری از اعضای تیم امنیت ملی رییس جمهور ترمپ گفته ‎شود، تاکنون به تأخیر افتاده است.
احتمال می رود با اعلام این راهبرد شمار نیروهای امریکایی در افغانستان افزایش یابد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала