رئیس سابق امنیت رهبران حکومت وحدت ملی را به عوام فریبی متهم کرد

© AP Photo / Rahmat Gulرئیس سابق امنیت رهبران حکومت وحدت ملی را به عوام فریبی متهم کرد
رئیس سابق امنیت رهبران حکومت وحدت ملی را به عوام فریبی متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق امنیت ملی افغانستان گفت: درحالی که مردم روزانه کشته می‌شوند اما رهبران حکومت به اصطلاح وحدت ملی از وضعیت بد امنیتی در این کشور برای اجرای اهداف جناحی، و قومی خود استفاده ابزاری می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم نیوز، رحمت‌الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی و رئیس حزب محور افغانستان در صفحه فیسبوک خود رهبران حکومت را متهم به عوام‌فریبی کرد.
این در حالی است که چندی قبل، اشرف غنی در واکنش به منتقدان سیاسی حکومت وحدت ملی گفته بود، آنهایی که منافع خود را در برنامه‌های اصلاحی در خطر می‌بینند سر و صدا راه می‌اندازند.
نبیل اعلام کرد که رهبران حکومت با کمال گستاخی مدعی هستند که اعتراض‌های موجود برای متوقف کردن روند اصلاحات در دولت صورت می‌گیرد.
وی رهبران حکومت را متهم کرده است که با عملکردهای ناشی از تعصب و انحصارگرایی مردم افغانستان را به لبه پرتگاه کشانده‌اند.
رئیس سابق امنیت ملی افغانستان خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان گفت: بجای اینکه منتظر اعزام سه هزار سرباز اضافی خارجی برای نجات 30 میلیون جمعیت افغانستان باشید و یا در دیدارهای مخفیانه با نظامیان پاکستانی تضرع کنید بهتر است که به مردم افغانستان رجوع کنید.
وی در ادامه از رهبران دولت افغانستان خواست تا بجای اجرای طرح‌های تفرقه انگیز، مردم را برای نجات افغانستان بسیج کنند.
رحمت‌الله نبیل با اشاره به جریان‌های داخلی و خارجی در حکومت وحدت ملی، برنامه‌های نظامی و سیاسی حکومت را گنگ، مبهم و بازی باخون مردم افغانستان عنوان کرد.
پس از اعلام تشکیل ائتلاف عطامحمد نور، محمد محقق و جنرال دوستم، حزب محور مردم افغانستان نیز به ریاست رحمت‌الله نبیل به اپوزیسیون دولت افغانستان پیوست.
پیش از این نیز حزب محور مردم افغانستان تاکید کرده بود که در حکومت وحدت ملی سهیم نخواهد شد اما خواستار اصلاحات و برگزاری انتخابات شفاف در آینده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала