راه اندازی عملیات پنتاگون علیه داعش در فیلیپین

CC BY-SA 2.0 / Rudi Riet / The Pentagonراه اندازی عملیات پنتاگون علیه داعش در فیلیپین
راه اندازی عملیات پنتاگون علیه داعش در فیلیپین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده در حال کار روی برنامه‌ای برای انجام عملیات علیه جنگجویان گروه تروریستی "دولت اسلامی" فیلیپین است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " NBC " با اشاره به نمایندگان نظامی امریکا، پنتاگون در حال بررسی طرحی است که به ارتش این کشور اجازه می‌دهد تا حملاتی هوایی را علیه داعش در فیلیپین انجام دهد.
به گفته این مقامات، احتمال دارد که مجوز حمله به اهداف داعش به عنوان بخشی از دفاع جمعی در چارچوب عملیات نظامی رسمی در روز سه‌شنبه صادر شود. این حملات احتمالا توسط طیاره های بدون سرنشین انجام خواهد شد.
در صورت تأیید این طرح، ارتش آمریکا قادر خواهد بود تا حملاتی را علیه اهداف داعش در فیلیپین انجام دهد، اهدافی که می‌توانند تهدیدی برای متحدان آن در منطقه از جمله نیروهای فیلیپینی باشد که در روی زمین و در جزایر جنوبی این کشور درحال مبارزه با داعش هستند. همزمان واشنگتن اعلام کرد، که این کشور به طور فعال با همتایان فیلیپینی خود با افراط گرایان مبارزه می کند.
به گفته دگروال جف دیویس، سخنگوی پنتاگون، سال‌هاست که ارتش آمریکا اطلاعات خود را با فیلیپین به اشتراک می‌گذارد. وی گفته است که «ما 15 سال است که حضوری مداوم در زمینه مبارزه با تروریسم در فیلیپین داشته‌ایم».
طی ماه‌های اخیر، تروریست‌های داعشی توانسته‌اند جای پایی را در جنوب فیلیپین برای خود مهیا کنند و حتی در مقطعی توانستند «مراوی» یکی از شهرهای جنوبی این کشور را تصرف کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала