اخراج پناهجویان ناکام افغان از آلمان

© REUTERS / Marko DjuricaСирийские беженцы на границе Сербии и Хорватии
Сирийские беженцы на границе Сербии и Хорватии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت فدرال آلمان رسما کاهش قابل توجه در اخراج پناهجویان را تایید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دویچه وله، وزارت‌های داخله و خارجه آلمان به توافق رسیده اند که فقط در موارد استثنائی، پناهجویان ناکام افغان به کشور جنگزده شان اخراج شوند.
طبق گزارش شبکه سر دبیران آلمان (RND) چنین نتیجه ای پس از یک ارزیابی داخلی از وضعیت کلی امنیت در افغانستان گرفته شده است.
این در حالی است که پیش از این، پس از حمله بر سفارت آلمان در کابل در ماه می، کاهش اخراج پناهجویان افغان به طور غیر رسمی به اجرا درآمده بود.
اخراج پناهجویان ناکام به افغانستان مدت هاست که یک مسئله جنجالی بوده است؛ چرا که جنگ بین حکومت افغانستان و شورشیان طالبان اخیرا در سراسر کشور تشدید شده است.

Two women buy sex toys at a shop - اسپوتنیک افغانستان
تن‌ فروشی برخی از نوجوانان پناهجو

به گفته این رسانه، تا روز ۳۰ ماه جون (یک ماه پیش)، حدود ۱۰ هزار پناهجوی افغان مکلف به اخراج از آلمان وجود داشته اند. سال گذشته، شمار این افراد در زمان مشابه ۵ هزار تن بود.
با این حال، تا پایان ماه جون سال روان، ۲۸۲ پناهجوی افغان به کشورشان اخراج شدند. در مقایسه، سال گذشته این شمار ۱۴۵ تن بود.
با ارزیابی جدید امنیتی حکومت آلمان، به نظر می رسد که اخراج پناهجویان ناکام افغان فقط به اخراج مجرمان و "افراد خطرناک" محدود می شود. علاوه بر این، اخراج شامل افغان هایی نیز می شود که "سرسختانه از همکاری در تشخیص هویت خود داری می کنند".
در ماه اپریل، حکومت آلمان برآورد کرد که حدود ۲۵۵ هزار افغان در آلمان زندگی می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала