والی سرپل اختطاف چهل دختر توسط طالبان را تکذیب کرد

© AP Photo / Allauddin Khanوالی سرپل اختطاف چهل دختر توسط طالبان را تکذیب کرد
والی سرپل اختطاف چهل دختر توسط طالبان را تکذیب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی ولایت سرپل گزارش های مبنی بر ربوده شدن چهل دختر جوان توسط طالبان را تکزیب کرد اما در عین حال تائید کرد که هنوز هم تعدادی از این مردم در قید طالبان و داعشیان بسر می‎برند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، محمد ظاهر وحدت، والی ولایت سرپل به رسانه‎ها گفت: "اکثریت گیرمانده‎ها کودکان، زنان و کهن سالانی بودند که حین ورود طالبان مسلح در این دره گیر مانده بودند و با پا درمیانی بزرگان قومی این اسیران از چنگ آنان آزاد و شام دیروز به شهر سرپل رسیده اند".
به گفته وی، این افراد در مساجد قریه‌های چیلان گوم و توغنی مرکز سرپل جابجاه شده اند. 
والی سرپل در نشست خبری شب گذشته باقی ماندن شماری از اسیران را نزد طالبان مسلح تائید نموده ولی آوازه‎های ربوده شدن نزدیک به چهل دختربه عنوان کنیزه‎های جنسی را توسط طالبان مسلح تکذیب کرد.
او افزود: "این آوازه‎ها را ما هم شنیدیم ولی تعقیب می‎کنیم که چنین کاری نشده‎است. اما اسیرانی که هنوز هم نزد آنان وجود دارند به این شکی نیست. ما آخرین تلاش‎ها را می‎کنیم تا بتوانیم بقیه اسیران را آزاد سازیم." 
این در حالیست که مخالفین مسلح دولت چهار روز قبل بالای قریه میرزا اولنگ حملات شان را آغاز نموده بودند که به گفته مقامات محلی سرپل مخالفین مسلح دولت بعد از ورود شان در این دره تعداد ۵۲ تن از افراد ملکی را به شهادت رسانیده، حدود ۵۰۰ خانواده را بیجاه ساخته و ۱۵۰ خانواده دیگر را به اسارت گرفته بودند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала