ایالات متحده امکان دارد قوایش را در افغانستان تغییر دهد

© Flickr / Expert Infantryایالات متحده امکان دارد قوایش را افغانستان تغییر دهد
ایالات متحده امکان دارد قوایش را افغانستان تغییر دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قصر سفید به طور فعال مسئله جابه جایی قوای نظامی شرکتهای خصوصی را برای آموزش و مساعدت به قوای نظامی افغانستان به جای قوای نظامی ایالات متحده بررسی می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه USA Today ، اریک پرینس موسس یکی از مهمترین شرکتهای نظامی گفته است، قصر سفید به طور فعال مسئله جابه جایی قوای نظامی شرکتهای خصوصی را برای آموزش و مساعدت به قوای نظامی افغانستان به جای قوای نظامی ایالات متحده بررسی می کند. به گفته پرینس، طبق بررسی های پلان اداره ایالات متحده، به منظور مشوره دهی و کمک به قوای نظامی افغانستان در حدود 5500 تن به طور قرارداد کارمندان شرکت نظامی فرستاده خواهند شد که این نیروها ها تجربه ماموریتهای نظامی ویژه را در چارچوب نیروهای ویژه دارند. وی خاطرنشان ساخت که برای پشتیبانی هوایی از نیروهای افغان در عملیاتها در حدود 90 طیاره عملیاتهای هوایی را انجام خواهند داد.
پرینس افزود، روش نظامی سنتی در افغانستان کاربرد ندارد و در طول 16 سال گذشته موفق نبوده است. وی علاوه کرد، برای اجرای این طرح سالانه 10 ملیارد دالر ضرورت است، در صورتی که بودجه نظامی امسال در افغانستان 40 ملیارد دالر می باشد. در این مورد این ابتکار در قصر سفیر بحثها صورت گرفته است. جنرال هربرت ماکماستر دستیار رئیس جمهور ایالات متحده و جیمس میتیس وزیر دفاع ایالات متحده مخالفت خود را به خاطر استفاده از قوای کمپنی های قراردادی نشان دادند و اما استیون بینون رئیس بخش استراتژی اداره ریاست جمهوری موافقت خود را با این نظر که قوای کمپنی های قراردادی به افغانستان اعزام شوند را نشان داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала